W tym roku wyścig przeniesiony został z września na sierpień.Transmisje z kolejnych etapów Tour de PologneJedynka pokazywała codziennie o 16.10 i 17.25 w okresie od 2 do 8sierpnia br. Ich średnia widownia wyniosła 1,26 mln osób, co dałoJedynce 19,48 proc. udziału w grupie 4+ i 13,67 proc. w 16-49 -wynika z danych AGB Nielsen Media Researchprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Rok temu, gdy wyścig odbywał się we wrześniu, a relacje z niegozaczynały się ok. 15.15, gromadziły one przed telewizorami 1,47 mlnwidzów, zaś udział TVP 1 wynosił odpowiednio 19,98 proc. i 12,84proc.
W czasie transmisji z Tour de Pologne 2009Jedynka nadal była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejscezajmowała w tym paśmie Dwójka z udziałem wynoszącym 15,26 proc.,dalej znalazły się: TVN (15,11 proc.) i Polsat (11,14 proc.).

Znacznie większą popularnością od relacji z samego wyścigucieszyła się pokazywana zaraz po wieczornym serwisie sportowymJedynki "Kronika Tour de Pologne". Codziennie śledziło ją 3,4 mlnwidzów przy udziale na poziomie 32,54 proc. w 4+ i 25,84 proc. w16-49.
Transmisje z trasy Tour de Pologne 2009 oprócz TVP1 nadawały też stacje TVP Polonia i TVPSport. Na tym pierwszym kanale oglądało je średnio 44 tys.osób (udział wyniósł 0,68 proc.), zaś zarówno transmisje jak iretransmisje w kanale sportowym Telewizji Polskiej miały 58 tys.oglądających, zapewniając stacji aż 1 proc. udziału w rynku.
Kolarską imprezę w TVP 1 oglądali głównie mężczyźni, a takżeosoby po pięćdziesiątce, mieszkańcy małych i dużych miast orazludzie z wykształceniem podstawowym. Przychody z reklampokazywanych przed i po transmisjach z Tour de Pologne wyniosły 1,4mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wyścig wygrał aktualny mistrz świata ze startu wspólnego, włoskikolarz Alessandro Ballan, zawodnik grupyLampre.
Oglądalność Tour de Pologne 2009 w TVP1











