Mniej z reklam Żubra, Alior Banku i Agaty. Agencja PZL znów płaci dywidendę

W 2024 roku agencja reklamowa PZL, obsługująca m.in. piwo Żubr, Alior Banku i sklepy meblowe Agata, zanotowała niewielkie spadki przychodów i kosztów, a jej zysk netto zmalał o prawie 40 proc., do 422 tys. zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Mniej z reklam Żubra, Alior Banku i Agaty. Agencja PZL znów płaci dywidendę
Członkowie Mumio w reklamie sklepów Agata

Agencja PZL w 2024 roku osiągnęła 34,87 mln zł przychodów sprzedażowych, o 2,6 proc. mniej niż przed rokiem (35,79 mln). Na zeszłoroczne wpływy firmy złożyło się 34,87 mln zł od kontrahentów krajowych i 357 tys. zł od tych z zagranicy.

PZL od lat przygotowuje m.in. reklamy piwa Żubr (produkowanego przez Kompanię Piwowarską), Alior Banku i Oleju Kujawskiego. Wiosną ub.r. wygrała przetarg na obsługę reklamową sieci sklepów Aldi, zaś o lata ub.r. przygotowuje dla sieci Agata cykl kampanii z członkami grupy Mumio. Odpowiada też za serię reklam firmy Uniqua z bohaterami filmu „Chłopaki nie płaczą”.

Natomiast z końcem ub.r. PZL straciła na rzecz VML obsługę reklamową T-Mobile Polska (w kampaniach telekomu zaczął występować Dawid Podsiadło).

Działalność operacyjna PZL kosztowała w 2024 roku 34,46 mln zł, o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej, z czego wydatki na usługi obce zmalały z 30,74 do 29,74 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 3,16 do 3,52 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia społeczne – z 692 do 733,6 tys. zł.

Średnioroczne zatrudnienie w firmie zwiększyło się z 20,29 do 21,75 etatów.

Na poziomie operacyjnym zysk agencji zmalał z 892,4 do 516,3 tys. zł, a w ujęciu netto (przy spadku kwoty naliczonego podatku dochodowego z 219,1 do 90,3 tys. zł) – z 673,5 do 422,1 tys. zł.

Po prawie 45 proc. udziałów PZL mają prezes agencji Kot Przybora i członek jej zarządu Iwo Zaniewski, zaś 9,94 proc. należy do członka zarządu Michała Nadgrodkiewicza. Cały zeszłoroczny zysk netto trafił do nich jako dywidenda. Tak samo decydowano o zyskach spółki z ostatnich kilku lat.

grafika

Od ponad dekady działa siostrzana wobec PZL agencja Buzzgrow (wcześniej Bazgroł), specjalizująca się w marketingu internetowym. W 2024 roku jej przychody wyniosły 3,55 mln zł, o 12,4 proc. mniej niż przed rokiem.

Natomiast przy ograniczeniu kosztów operacyjnych z 3,31 do 2,57 mln zł (czyli o 22,4 proc.) jej zysk operacyjny poszedł w górę z 747 do 974,9 tys. zł, a zysk netto – z 684,6 do 890 tys.

W agencji Kot Przybora ma 47 proc. udziałów, Iwo Zaniewski – 35 proc., a Michał Nadgrodkiewicz – 18 proc. Z zeszłorocznego zysku dostali do podziału 840 tys. zł, a 50 tys. zł przeznaczono na kapitał zapasowy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"