Mniejsze przychody K2 Internet. "To był trudny rok"

Grupa K2 Internet opublikowała wyniki finansowe za 2012 r. Przychody firmy spadły w porównaniu z 2011 r. o 9,8 procent i wyniosły 56,6 mln zł. Spółka wykazała w 2012 r. tylko 172 tys. zł zysku netto - to spadek o 97 procent.

Krzysztof Lisowski
Krzysztof Lisowski
Udostępnij artykuł:

Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że kondycja finansowa jego firmy zależy od kondycji całego rynku reklamy, ale - jak twierdzi - podlega mimo wszystko trochę innym prawom. - Część komentatorów uważa, że skoro urósł rynek reklamy internetowej, to automatycznie jako agencja internetowa powinniśmy odnotować wzrost na rynku naszych wszystkich usług. Tymczasem my nie specjalizujemy się tylko w reklamie internetowej, realizujemy także projekty na wielu innych polach, których dosięgają oszczędności - mówi Janusz Żebrowski.

Szef K2 Internet przyznaje, że rok 2012 był dla całego rynku bardzo trudny. - Myślę, że również rok 2013 będzie czasem, kiedy wciąż będą spadać nakłady na reklamę. W związku z tym w sensie globalnym raczej nie ma szans na jakiekolwiek wzrosty, możemy się spodziewać raczej spadków, przynajmniej o kilka, jeśli nie kilkanaście procent. Oczywiście będą segmenty, które będą rosnąć i tutaj wymieniłbym m.in. social oraz kampanie rozliczane w modelach efektywnościowych. Jeśli chodzi o agencję K2 Internet, to mam nadzieję, że uda się nam w 2013 roku utrzymać przynajmniej na takim samym poziomie, na jakim byliśmy w 2012 roku - stwierdza Żebrowski.

Z opublikowanego raportu finansowego K2 Internet wynika, że przychody całej grupy ze sprzedaży produktów i usług wyniosły w 2012 roku 56,6 mln złotych i spadły w porównaniu do roku 2011 o 9,8 proc. Wartość EBITDA wyniosła w 2012 roku około 3 mln zł, co stanowi spadek o 59,1 proc. w porównaniu z rokiem 2011, z kolei  EBIT wyniósł 396 tys. zł (spadek o 93,4 proc.). Firma zanotowała istotny spadek zysku netto, który wyniósł w 2012 roku tylko 172 tys. zł. To o 96,6 proc. mniej niż w roku 2011. Przy relatywnie słabych wynikach finansowych K2 Internet znacząco zwiększyła wartość majątku trwałego, która wzrosła w porównaniu z rokiem 2011 o 91,2 proc.

Jakie działania planuje zarząd K2 Internet w celu poprawienia sytuacji finansowej w 2013 roku? - Z jednej strony chcemy wciąż poszerzać nasze podstawowe kompetencje. Z drugiej strony będziemy jednak chcieli tworzyć coraz więcej autorskich produktów. W 2012 roku bardzo mocno zainwestowaliśmy w Audiotekę (sprzedaż audiobooków - przyp. red.) oraz Oktawave (chmura obliczeniowa - przyp. red.), przygotowaliśmy też pełną infrastrukturę pod stworzenie nowej spółki S3, która będzie skupiała się na realizacji projektów dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Chcemy też zaistnieć na innych rynkach, stąd pomysł na stworzenie firmy na terenie Wielkiej Brytanii. W tej kwestii na razie nic się nie wyklarowało, ale mocno sondujemy tamtejszy rynek - powiedział nam Janusz Żebrowski.

W tym roku K2 Internet chce też mocno zainwestować w pośrednictwo w zakupie mediów. - Konsolidujemy naszą ofertę usług pośrednictwa mediowego „nowej szkoły”. Będzie nią zarządzał dotychczasowy szef ACR, czyli Marcin Siekierski ze wsparciem Rafała Ciszewskiego, który w połowie zeszłego roku po 17 latach pracy w Starcom został nowym członkiem zarządu K2 Internet - powiedział w rozmowie z nami Janusz Żebrowski, prezes zarządu spółki.

K2 Internet uznawana jest za największą agencję interaktywną w Polsce. Wśród jej klientów są m.in. Coca-Cola, PZU, IKEA, LG Electronics, MTV, Play oraz Volvo.

Krzysztof Lisowski
Autor artykułu:
Krzysztof Lisowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele