W uruchomionym właśnie serwisie, do którego dostęp będzie miało ponad 50 tys. klientów domu maklerskiego, za pomocą przeglądarki internetowej w telefonie komórkowym będzie można:
- sprawdzić stan rachunku inwestycyjnego oraz przeglądać zlecenia bieżące,
- śledzić notowania giełdowe,
- kupować i sprzedawać papiery wartościowe, m.in. akcje, obligacje, kontrakty,
- składać zapisy na emisje z ofert publicznych,
- zarządzać kredytem na zakup instrumentów finansowych.
Aby skorzystać z serwisu mobilnego wystarczy posiadać telefon komórkowy z możliwością przeglądania stron internetowych i zalogować się na stronie: https://m.pekao24.pl, wykorzystując Numer Klienta i hasło dostępu do serwisu internetowego.
Piotr Kozłowski, dyrektor Domu Maklerskiego Pekao podkreśla, że inwestorzy giełdowi cenią sobie łatwy i szybki dostęp do notowań giełdowych i możliwość składania zleceń, dlatego tak ważne stają się alternatywne kanały dostępu do rachunku inwestycyjnego. „W dobie upowszechnienia urządzeń mobilnych, telefon ma szanse zastąpić w dużej mierze komputer czy konieczność wizyty w placówce” – mówi. Jego zdaniem mobilny kanał dostępu będzie także niezwykle pomocny w przypadku wydłużenia godzin trwania sesji giełdowych.

Serwis mobilny Pekao24 umożliwia wykonanie operacji, nie wymagających dodatkowej autoryzacji. Klienci, korzystający z usług maklerskich, sami mogą określić status dostępu do serwisu mobilnego Pekao24Makler. Ustanowienie aktywnego statusu pozwala na składanie dyspozycji i zleceń. Dostęp pasywny umożliwia użytkownikowi serwisu maklerskiego wyłącznie podgląd stanu rachunku inwestycyjnego czy obserwację notowań.
Korzystanie z serwisu mobilnego Pekao24 jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie opłatę za połączenie z Internetem wg taryfy swojego operatora. Opłaty za operacje pobierane są w takiej samej wysokości, jak za operacje realizowane w serwisie internetowym Banku czy Domu Maklerskiego Pekao.
Dzięki pełnej integracji serwisów Pekao24 klienci uzyskują możliwość inwestowania wolnych środków finansowych zarówno w produkty bankowe, jak i maklerskie.

Platforma bankowa Pekao 24 oferuje bardzo szeroki zakres usług m.in. przegląd rachunku i historii operacji, istnieje w nim także możliwość zarządzania rachunkiem kart, wgląd w stan posiadania funduszy inwestycyjnych czy korzystanie z produktów e-lokata i e-faktura.
„Kanał mobilny jest istotnym uzupełnieniem usług bankowości elektronicznej, gdyż pozwala mieć stałą kontrolę nad finansami niezależnie od miejsca i okoliczności. Urządzenia mobilne z dostępem do internetu przestały być domeną ludzi młodych czy miłośników nowoczesnych technologii. Praktycznie każdy posiada już telefon umożliwiający korzystanie z bankowości mobilnej” - uważa Rafał Witczak, Dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej
Bankowość mobilna Pekao24 została udostępniona klientom Banku Pekao w lipcu br. Obecnie z tego kanału obsługi korzysta już aktywnie ponad 20 tys. klientów.

Bank Pekao SA działa od 80 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (ponad 1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 20 000 w całej Europie. Bank Pekao SA obsługuje ponad 5 milionów klientów.
Bank Pekao SA w 2010 roku otrzymał tytuł "Najcenniejszej polskiej firmy 2009 r." tygodnika "Newsweek" i AT Kearney Trzykrotnie zdobył tytuł Najlepszego Banku w Polsce w roku 2005, 2008 oraz 2009 przyznawany przez magazyn „Euromoney”, tytuł Najlepszego Polskiego Banku w roku 2006, 2009 oraz 2010 magazynu „Global Finance”, a także trzykrotnie był uznawany za Najlepszy Bank w Polsce w roku 2009, 2008 i 2004 przez magazyn „The Banker”. Bank Pekao SA zwyciężył w XIV edycji prestiżowego konkursu Lider Informatyki w kategorii „Bankowość i Finanse”, a także został doceniony przez renomowany miesięcznik komputerowy PC WORLD zdobywając wyróżnienie "Najlepszy interfejs" i II miejsce w najnowszym rankingu bezpieczeństwa internetowych kont bankowych.

Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która jest silnie zakorzeniona w 22 europejskich krajach, prowadzi ponad 9800 placówek oraz zatrudnia ponad 165 tys. osób, wg stanu na koniec 2009 roku.











