„Coraz lepsza kondycja firmy jest bezpośrednio związana ze społeczną odpowiedzialnością i ludźmi, którzy na co dzień cieszą się z naszych produktów” – stwierdziła Irene Rosenfeld, prezes Mondelēz International. „Przez te kilka lat, w których publikujemy coroczne raporty o zrównoważonym rozwoju, poczyniliśmy znaczące postępy w zakresie wypełniania naszych zobowiązań. Wierzymy, że nasze osiągnięcia za 2015 r. oraz nowe cele w tym obszarze na 2020 r. pomogą firmie w wypełnianiu założonych planów i wesprą nasze ambicje pozostania globalnym liderem promującym lepsze wybory żywieniowe i sięganie po przekąski w racjonalny sposób.” – dodała Rosenfeld.
Mondelēz International publikuje od 2013 r. raporty podsumowujące efekty strategii społecznej odpowiedzialności. W działaniach firmy zakorzeniona jest filozofia zrównoważonego rozwoju, która skupia się na czterech obszarach ściśle związanych z jej działalnością. Należą do nich:

· Odpowiedzialne pozyskanie surowców
· Zachęcanie konsumentów do sięgania po przekąski w racjonalny sposób
· Bezpieczeństwo pracowników i produktów
· Współpraca ze społecznościami lokalnymi w zakresie promocji zdrowego stylu życia
Poniżej zostały szczegółowo opisane główne osiągnięcia firmy w tym zakresie.
Wpływ na środowisko naturalne:
· Zredukowano emisję gazów cieplarnianych o 19%. Osiągnięty cel jest wyższy niż początkowo zakładany, który został określony na 15%.
· Zużycie energii w procesie produkcji zostało ograniczone o 11% – to niewiele mniej niż pierwotnie zakładano w programie (15%).
· Zmniejszono masę opakowań o ponad 48,5 milionów kilogramów – to więcej niż zakładał plan na koniec 2015 roku określony na 22 miliony kilogramów.
· Ograniczono zużycie wody w procesie produkcji o 17% w przeliczeniu na tonę produktu.

· Zredukowano produkcję odpadów o 70% w przeliczeniu na tonę produktu, co stanowi 5-krotność zakładanych początkowo wartości. 68% wyprodukowanego w 2015 r. asortymentu powstało w fabrykach, które nie przekazują odpadów na składowiska, przekraczając planowany cel 60%
· 75% ciastek oferowanych przez firmę na zachodnioeuropejskich rynkach została wyprodukowana przy użyciu pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska, z certyfikowanych plantacji. Podobnie ziarna kakaowca – do końca 2015 r., było to 21% wszystkich zużywanych przez firmę ziaren.
· Olej palmowy do produkcji pozyskiwany jest wyłącznie z plantacji certyfikowanych w ramach porozumienia na rzecz zrównoważonej uprawy oleju palmowego (ang. RSPO). Cel ten osiągnięto z dwuletnim wyprzedzeniem. Do końca 2015 r., 90% uzyskanego oleju palmowego zostało oddane do przetwórni.

Racjonalne odżywianie:
· Zwiększono liczbę produktów oferowanych w indywidualnie pakowanych porcjach do 25%. Cel ten osiągnięto wcześniej niż zakładano.
· Firma kontynuuje zwiększanie wartości odżywczej swoich produktów. Ogólny udział zbóż pełnoziarnistych wzrósł do 25%, co jest sukcesem zrealizowanym z pięcioletnim wyprzedzeniem. Poczyniono postęp w redukcji sodu oraz tłuszczy nasyconych w kluczowych kategoriach, na przykład ciastkach oraz podjęto wyzwanie ograniczenia ich w globalnym asortymencie. Do 2020 r. firma zamierza zrealizować cel redukcji zawartości tych składników o 10%. Pod koniec 2015 r., obecność sodu w globalnym asortymencie spadła o 1% a tłuszczy nasyconych o 2%.
· Plan zakładający osiągnięcie przez produkty z kategorii Better Choice – czyli wybory spełniające surowsze kryteria dietetyczne – 25% udziału w przychodach firmy został osiągnięty. Obecnie jest to już 25,5%.

· Za cel postawiono sobie wprowadzenie informacji o zawartości kalorycznej produktów z przodu opakowań do 2016 r. Do końca 2015 r., 68% globalnego asortymentu firmy posiadała takie oznakowania.
Bezpieczeństwo:
· Wszystkie zakłady produkcyjne firmy, których jest 150, otrzymały certyfikat FSSC 22000 (bezpieczeństwo w przemyśle spożywczym).
· W 2015 r., w porównaniu ze stanem w roku poprzednim, częstotliwość wypadków, których rezultatem jest niezdolność do pracy, zmniejszyła się o 13%, podczas gdy ogólny wskaźnik wypadków we wszystkich zakładach firmy spadł o 21%.
Społeczności lokalne:
· Utworzono trzy nowe programy zrównoważonego rozwoju dla dzieci i ich rodzin w Meksyku, Afryce Południowej i w Stanach Zjednoczonych.
· Zgodnie z planem zainwestowano 50 mln dolarów w lokalne programy na rzecz zdrowego stylu życia. W 2015 r., firma przekazała 39 mln mln dolarów na wspomniane inicjatywy w 13 krajach, co stanowiło 78% zaplanowanej sumy.

Polski wkład w globalną strategię:
Mondelez Polska prowadzi szereg działań we wszystkich obszarach aktywności w celu realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, w tym podnoszenia bezpieczeństwa pracowników i produktów. Na przykład w 2015 r. otwarta została Linia Przyszłości w zakładzie produkcyjnym w Skarbimierzu. Została ona zaprojektowana tak, by zwiększyć moce produkcyjne fabryki i uprościć sam proces produkcji, ale także szybko i bezpiecznie usunąć usterkę w razie awarii.
We wszystkich fabrykach regularnie prowadzone są warsztaty dotyczące bezpieczeństwa, co m.in. ma wpływ na znaczące osiągnięcia w tym obszarze. Przykładem może być Laboratorium Działu Jakości w Bielanach Wrocławskich, które odnotowało 6000 dni bez wypadku, czy też fabryka w Jarosławiu, która może pochwalić się dwuletnią bezwypadkową produkcją. W czerwcu mieliśmy też przyjemność świętować 10 lat bezpiecznej pracy na linii cukierków w zakładzie w Bielanach Wrocławskich. Z tej okazji powstały m.in. pamiątkowe zdjęcia zespołu, który zapracował na ten wspaniały wynik.

Firma wprowadza autorskie programy również wewnątrz organizacji, na przykład w Jarosławiu działa już od dwóch lat Mała Akademia Słodkości. Jest to miejsce, w którym można poznać nie tylko tajniki produkcji smakołyków i bogatą, ponad 80-letnią historię zakładu, ale także wziąć udział w warsztatach edukacyjnych dotyczących racjonalnej konsumpcji przekąsek.
Mondelez wspiera lokalne społeczności i stara się pielęgnować ich tradycje. Dlatego też podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod nowe Centrum ds. Badań, Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich ogłoszony został wśród pracowników konkurs na imię jednego ze słynnych wrocławskich krasnali, którego firma podaruje miastu. Baśniowa postać z tabliczką czekolady w ręku już wkrótce stanie na jednej z wrocławskich ulic.
Firma również aktywnie działa w obszarze wolontariatu pracowniczego. Od wielu lat, we wszystkich 8 lokalizacjach w Polsce organizuje specjalny tydzień wolontariatu, podczas którego pracownicy angażują się w działania charytatywne w wielu obszarach. W 2015 r. w pomoc potrzebującym włączyło się ponad 130 pracowników, którzy m.in. brali udział w biegach charytatywnych, chronili środowisko czy organizowali zawody sportowe oraz warsztaty zdrowego żywienia. Natomiast w Parku Wolności w Brzegu, można podziwiać efekty kilkuletniej opieki wolontariuszy ze Skarbimierza nad kasztanowcami. Ich inicjatywa pomogła zmniejszyć populację szrotówka kasztanowcowiaczka – szkodnika niszczącego polskie kasztanowce.
W 2014 i 2015 roku Milka – marka z portfolio Mondelez, aktywnie wzięła udział w największej w Polsce okołoświątecznej inicjatywie pomocy potrzebującym „Szlachetna Paczka”. Ubiegłoroczna edycja zaangażowała w idei szlachetnej pomocy ponad milion osób, m.in. darczyńców i wolontariuszy. W efekcie tego działania firma otrzymała prestiżowy tytuł „Dobroczyńcy Roku 2016” w prestiżowym konkursie organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.
Skrócone podsumowanie oraz pełny raport dostępne są pod adresem:
O Mondelez w Polsce
Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 24 lat obecną na naszym rynku. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3300 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce.
Więcej informacji o firmie: www.enjoymdlz.pl oraz na http://eu.mondelezinternational.com/
O Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym potentatem branży przekąsek, którego dochód netto w 2015 roku wyniósł około 30 miliardów $. Mondelēz International, dający pyszne chwile radości w 165 krajach, jest liderem produkcji ciastek, czekolad, gum do żucia, cukierków i napojów rozpuszczalnych, a także właścicielem wartych miliardy dolarów marek, takich jak ciastka Oreo, LU i Nabisco, czekolad Cadbury, Cadbury Dairy Milk i Milka oraz gumy Trident. Mondelēz International jest notowany w indeksach giełdowych Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 oraz Dow Jones Sustainability Index. Odwiedź nas na stronie www.mondelezinternational.com lub śledź nas na Twittererze www.twitter.com/MDLZ.











