Mondelez dzieli globalny budżet mediowy między Mindshare, Wavemaker i Spark Foundry

Mondelez International, producent słodyczy i właściciel takich marek, jak Milka, Oreo sfinalizował przetarg na globalną obsługę mediową. Zdecydował się wybrać do współpracy należące do GroupM agencje Mindshare i Wavemaker oraz Spark Foundry (Publicis Media).

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Wavemaker zajmie się obsługą mediową firmy na ponad połowie rynków w Europie, m.in. we Francji, krajach nordyckich, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Turcji, Czechach, na Słowacji, Litwie i Węgrzech. Za obsługę w Polsce odpowiadać będzie siostrzana agencja Mindshare ze względu na to, że tu Wavemaker obsługuje konkurencyjnego klienta, koncern Nestle.

- Dzięki temu globalnemu przeglądowi spojrzeliśmy na nasze zakupy w mediach, aby rozwiązać kluczowe zmiany, takie jak automatyzacja, przejrzystość i e-commerce - powiedział rzecznik prasowy Mondelez.

Mindshare, który dotychczas zajmował się obsługą Mondelez w całej Europie, utrzymał budżet mediowy firmy w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Europie Południowej, w tym w Portugalii, Włoszech, Grecji. Zachował również niektóre rynki wschodnie i południowo-centralne, takie jak Ukraina, Rumunia i kraje wschodnio-adriatyckie, jednocześnie dodając Rosję do tej listy.

W Azji budżet mediowy Mondelez zostanie podzielony między Spark Foundry na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i Chinach a Wavemaker w Indiach i Mindshare w regionie Japonia / Australia.

Obsługą w Ameryce Łacińskiej i USA zajmować się będzie nadal Spark Foundry (Publicis Media), który dodatkowo będzie też odpowiadać za rynki Chin i Azji Południowo-Wschodniej.

Z informacji, do których dotarł serwis Adweek wynika, że Mondelez zdecydował się rozdzielić globalną obsługę mediową między kilka agencji, ponieważ teraz chce koncentrować się na cyfryzacji na dużą skalę i personalizacji swoich przyszłych działań marketingowych.

Mondelez jest jednym z największych reklamodawców na świecie. W marcu międzynarodowa firma konsultingowa R3 oszacowała, że ​​firma wydaje rocznie od 1,5 do 1,5 mld dolarów na reklamy w mediach.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+