Mondelez konsoliduje globalną obsługę reklamową w holdingach WPP i Publicis

Firma Mondelez, właściciel takich marek słodyczy, jak Milka, Oreo, Halls zakończył przetarg na globalną obsługę reklamową i zdecydował się skonsolidować ją w grupach reklamowych WPP i Publicis Groupe. Wcześniej pracował z IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network i Havas.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mondelez konsoliduje globalną obsługę reklamową w holdingach WPP i Publicis

Firma tłumaczy, że skonsolidowanie globalnej obsługi reklamowej w WPP i Publicis jest efektem dążenia do „usprawnienia” działań marketingowych w celu poprawy cyfrowego ROI. Przetarg rozpisano na początku roku.

Oba holdingi zajmą się obsługą kreatywną zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Dodatkowo firma chce współpracować z ograniczoną liczbą lokalnych, wyspecjalizowanych agencji marketingowych.  Należą do nich VCCP w Wielkiej Brytanii (obsługa Cadbury), TMA w USA (Oreo), BETC w Europie Zachodniej.Z ramienia Publicis obsługą kategorii gum i ciastek zajmie się agencja Digitas. W WPP dla Mondelez pracować mają agencje Ogilvy i David.

Dotychczas Mondelez współpracował z IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network i Havas, a także szeregiem mniejszych agencji.

Mondelez wydaje rocznie na reklamę ok. 1,5 mld dolarów. Współpraca z WPP i Publicis to wg Mondelez nowy model współpracy z agencjami w zakresie kreacji, który zapewni „głębsze, usprawnione relacje”, mający zapewnić „spójność i maksymalną kreatywność”.

- Koncentracja na konsumentach, nasze marki ukierunkowane na cel i nasze cyfrowe ambicje potrzebują silnego modelu agencji, który by je wspierał - powiedział Martin Renaud, dyrektor ds. marketingu w Mondelez International.

Współpraca pomiędzy Mondelez a WPP i Publicis rozpocznie się z początkiem września br. Umowę zawarto do grudnia 2020 roku.

W ubiegłym roku Mondelez zwiększył wydatki na marketing o ponad 150 mln dolarów i zapowiedział, że planuje utrzymać ten poziom inwestycji przez cały 2019 rok. W lutym br. przedstawiciele firmy stwierdzili, że większy nacisk zostanie położony na działania marketingowe na poziomie lokalnym, na poszczególnych rynkach.

Zakończony właśnie przetarg reklamowy miał podobną formę do przetargu z 2018 roku dotyczącego obsługi w zakresie planowania i zakupu mediów. Wtedy Mondelez zdecydował się skonsolidować część obsługi w Ameryce Północnej w agencji Spark Foundry (Publicis Media) i w Wayner Media (media internetowe). Kolejny przetarg mediowy prowadzony był na poziomie regionalnym – wybrane w nim agencje Wavemaker i Mindshare (WPP/GroupM) wygrały obsługę mediową firmy na większości rynków m.in. w regionie EMEA i MEU, zaś Spark Foundry zajął się obsługą firmy na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej, Chinach i Azji.

W Polsce przy ostatniej kampanii marki BelVita pracowały agencje IQ Marketing, Isobar, Big Picture. Działania reklamowe dla marki Milka realizowały z kolei Sarigato, Event Factory, Liquid Thread, Big Picture.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"