Money.pl liderem

Money.pl portalem finansowym nr 1 w Polsce wg Megapanel

Marcin Szumichora
Marcin Szumichora
Udostępnij artykuł:

Ponad pół miliona użytkowników miesięcznie daje Money.pl pierwsze miejsce w kategorii "Biznes, finanse, prawo" - według ogłoszonych właśnie wyników standardu badania polskiego internetu "Megapanel PBI/Gemius".

We wtorek poznaliśmy długo oczekiwane wyniki Megapanelu. Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. oraz Gemius S.A. stworzyły unikalne narzędzie, pozwalające precyzyjnie oceniać rzeczywistą aktywność internautów. To badanie - obejmujące swoim zasięgiem wszystkie portale ogólnotematyczne, tematyczne, serwisy i witryny oraz akceptowane przez liczące się instytucje związane z rynkiem internetowym w naszym kraju - tworzy standard badań polskiego internetu.

Megapanel umożliwia porównanie wszystkich graczy rynku internetowego wg tych samych kryteriów. W kategorii "Biznes, finanse, prawo" liderem jest Money.pl z wynikiem 521 tys. użytkowników. Za nim kolejno plasują się: Bankier 310 tys., eGospodarka 133 tys., Twoja Firma 113 tys. (źródło: Megapanel, próba: październik 2004r).

- Pierwsze miejsce Money.pl według badania Megapanel to dla nas bardzo dobra wiadomość, chociaż nie jest ona zaskoczeniem - mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR Money.pl. -  Jest to raczej dowód ciągłego umacniania się portalu na pozycji lidera w kategorii finanse i biznes w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat. Dynamiczny wzrost oglądalności, obserwowany zwłaszcza w 2004 roku, zawdzięczamy przede wszystkim konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju portalu. Wśród elementów, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu należy wymienić: rozbudowanie kontentu o nowe treści - powstały nowe serwisy i działy - systematyczny wzrost poziomu merytorycznego prezentowanych w portalu treści, a także zwiększenie wydatków na marketing, zwłaszcza na działania on-line. W 2004 r. odnotowaliśmy wzrost wydatków w tym zakresie w stosunku do 2003 r. o ponad 100%, głównie wykorzystując do promocji narzędzia oferowane przez: Onet, Google, WP, Netsprint, Gadu Gadu, Tlen oraz inne serwisy. W poprzednim roku zwiększyliśmy w dużym stopniu również wydatki na marketing off-linowy - dodaje Piotr Krawiec.  

Zwiększenie liczby użytkowników nie oznacza utraty dobrego profilu. Badania pokazują, że Money.pl ma jeden z najlepszych profili biznesowych w polskim internecie. W grupie ponad 0,5 miliona internautów dominuje grupa "biznes", zwłaszcza menedżerowie, przedsiębiorcy, specjaliści oraz osób o dochodach wyższych niż przeciętne.

Wzrost popularności Money.pl przekłada się na sukces finansowy portalu. Wg wstępnych wyliczeń w roku 2004 firma wypracowała przychód na poziomie 3,5 mln zł, to jest blisko dwukrotnie więcej niż w roku 2003 (1,82 mln zł) i ponad czterokrotnie więcej niż w roku 2002 (0,79 mln zł). Przychody z e-reklamy kształtowały się w 2004 r. na poziomie ponad 1 mln zł (po upustach, rabatach i bez barterów), co stanowi wzrost w stosunku do 2003 r. o 108%. Ten poziom przychodów z reklamy gwarantuje Money.pl udział w rynku e-reklamy w Polsce na poziomie 1,4% (cały rynek reklamy internetowej w 2004 r. wg CR Media warty był 75 mln zł). Zysk netto wyniósł 0,45 mln zł, co oznacza wzrost o 73% w stosunku do roku 2003.

Marcin Szumichora
Autor artykułu:
Marcin Szumichora
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"