„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, „Classic Auto” z największym wzrostem

W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszyła się o 2,24 proc. i wyniosła 101 577 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował największy spadek w zestawieniu wynoszący 8,43 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 59 568 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 45 926 egz. Zwiększył się o 0,99 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 35 524 egz., po spadku o 7,01 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 5,31 proc. do 12 368 egz.

Ostatnie było „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 712 egz., po wzroście o 4,83 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.

grafika

We wrześniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2016 roku zmniejszyła się o 2,02 proc. do 100 656 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 55 542 egz., po spadku o 12,69 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (44 289 egz.; w dół o 5,39 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (31 330 egz.; spadek o 21,59 proc. - największy w zestawieniu) i „Świat Motocykli” (12 267 egz.; - 8,71 proc.).

Również i tutaj największy wzrost w zestawieniu zanotował tytuł „Classic Auto” - było to 7,93 proc. do 6 654 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"