„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”

W I półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 5,47 proc. i wyniosła 101 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,52 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 124 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się  magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 45 305 egz., po wzroście o 11,65 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 886 egz., po spadku o 3,40 proc.

Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 30,21 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 23 912 egz.

W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 89 201 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 58 905 egz., po spadku o 12,20 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (40 028 egz.; spadek o 9,56 proc.). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (37 041 egz.; wzrost o 2,20 proc. - jedyny w zestawieniu). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 23 151 egz.; jednak w dół o 8,67 proc.).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 31,86 proc. do 18 711 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"