Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 20,28 proc. i wyniosła 104 205 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,25 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 405 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w styczniu br. zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej w rankingu, bowiem aż o 62,73 proc. i wyniosła 60 470 egz. Do tego wydania dołączono kalendarz na 2014 rok.

Z pierwszej na drugą lokatę spadło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 48 448 egz., po wzroście o 4,38 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 45 617 egz. po wzroście o 0,14 proc.
Dwa oczka niżej uplasował się „Świat Motocykli” (Agora). Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 10,20 proc. - i wyniosła 15 898 egz.
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 6,01 proc., a wynik „Auto Świata” zmalał o 12,09 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 71,62 proc.) również pochwalić się mógł magazyn „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,09 proc.











