Multimedia Polska inwestuje i liczy na jeszcze większy wzrostprzychodów

W 2008 roku operator kablowy Multimedia Polska powiększył swojeprzychody, ale spadł jego zysk netto. Spółka w tym roku liczy nadalszy wzrost przychodów, będzie kontynuować inwestycje w budowęsieci w Warszawie i planuje wprowadzenie nowych usług.

pp / isb
pp / isb
Udostępnij artykuł:

Przychody Multimedia Polska w 2008 roku wyniosły 419,5 mln zł ibyły o 13,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDAwzrósł w ub.r do 237,3 mln zł z 208,6 mln zł w 2007 roku. Spadłjednak zysk netto. W 2008 roku wyniósł on bowiem 53,9 mln zł, czyli26 proc. mniej niż rok wcześniej.

W samym IV kwartale ub.r. przychody operatora wzrosły wporównaniu do analogicznego okresu 2007 roku o 12 proc. do 125,2mln zł, wzrósł też skorygowany zysk EBITDA o 14 proc. do 62,6 mlnzł, ale zysk netto spadł aż o 64 proc. do 10,6 mln zł.

Spółka spadek zysku netto tłumaczy przyczynami leżącymi poza jejdziałalnością operacyjną. Chodzi o wzrost amortyzacji, spadekprzychodów finansowych i wydatki związane z odroczonym podatkiemdochodowym.

Na koniec ub.r. sieć Multimedia Polska miała 662 tys. abonentów,w tym z telewizji analogowej operatora korzystało 655 tys. klientów(wzrost w porównaniu do 2007 roku o 14 proc. ), z telewizjicyfrowej - 71 tys. (wzrost o 39 proc.), z z internetu - 279 tys.(wzrost o 32 proc.), a z telefonii - 196 tys. (wzrost o 11 proc. ).W sumie w ub.r sieć sprzedała 1,129 mln usług. Współczynnik ARPU(dochód z jednego abonenta) wzrósł w ciągu roku z 57,8 zł do 61,5zł.

W zeszłym roku spółka na inwestycje wydała 232 mln zł. Wydatkite dotyczyły m.in. uruchomienia świadczenia usług w Warszawie,gdzie obecnie w jej zasięgu znajduje się już około 50 tys.gospodarstw domowych. W sumie sieć ma w stolicy kilka tysięcyabonentów, którzy wykupili ponad 15 tys. usług netto. Spółkazamierza do 2010/2011 roku powiększyć swój zasięg w Warszawie do120 tys. mieszkań, na co planuje wydać jeszcze 85 mln zł. Zarównow stolicy jak i w innych regionachoperator może rozważyć także akwizycje innych sieci, ale tylkojeśli to będzie tańsze od budowy nowej sieci.

W bieżącym roku Multimedia Polska zamierza wprowadzić noweusługi - telewizję interaktywną, T-commerce (sprzedaż z użyciemtelewizji) czy PVR. Prezes spółki Andrzej Rogowski nie chciał narazie zdradzać szczegółów tych projektów. Obecnie z zaawansowanychrozwiązań telewizji cyfrowej operator jako jedyna sieć kablowa wPolsce udostępnia VoD. W tej chwili jednak spółka nie ujawniawyników sprzedaży tej usługi. W II kwartale sieć może rozpocząćtakże świadczenie usług telefonii komórkowej jako MVNO - To jestrealne - przyznał Rogowski. Spółka wdraża również technologięWimax, bowiem zamierza wystartować z usługą dostępu do internetudrogą radiową.

Multimedia Polska nie ma obaw związanych z kryzysemgospodarczym. - Zakładamy wzrost naszej firmy, nie planujemy zmianw jej strukturze, ani zwolnień pracowników - powiedział prezesoperatora - W ostatnich tygodniach padają rekordy sprzedaży wnaszej historii. W jednym tygodniu sprzedajemy 7 tys. usług netto -dodał. Dlatego spółka liczy, że jej dynamika przychodów w 2009 rokubędzie jeszcze wyższa niż w ub. r.

pp / isb
Autor artykułu:
pp / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"