Multimedia Polska opuściła GPW. Czas na sprzedaż?

Multimedia Polska, po blisko pięciu latach obecności i 1200 sesjach giełdowych opuszczają warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Na głównym parkiecie GPW spółka zadebiutowała 13 listopada 2006 r., a ostatnie notowanie miało miejsce 22 sierpnia tego roku.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Formalną decyzję o wycofaniu spółki z giełdy podjęła Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 18 października 2011 r.

- Blisko 5 lat naszej obecności na giełdzie z pewnością możemy zaliczyć do bardzo udanych w historii spółki. Skala naszej działalności, a także zakres oferowanych usług znacząco się zwiększyły. Zrealizowaliśmy wszystkie giełdowe obietnice, które składaliśmy podczas oferty publicznej i dziś jesteśmy kompletnym dostawcą usług z obszaru mediów i telekomunikacji - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Przed rynkiem wciąż stoi wiele wyzwań i konieczność konsolidacji. Będziemy kontynuować naszą strategię poza giełdą i zamierzamy być wiodącym graczem zarówno w obszarze jakości dostarczanych usług, jak i aktywnej akwizycji. Tylko takie firmy odniosą sukces. 

W czasie swojej obecności na giełdzie Multimedia Polska niemal podwoiły liczbę sprzedanych usług do blisko 1 477 tys. na koniec września 2011 r. Bardzo znaczący dla spółki był czterokrotny wzrost liczby klientów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonu, czyli pakietu Triple Play. Obecnie już ponad 100 tys. abonentów korzysta z pełnego pakietu usług.

Analizując poszczególne usługi, największy wzrost odnotowano w segmencie internetu, gdzie liczba użytkowników wzrosła ponad dwukrotnie do 387 tys. na koniec września 2011 r. W tym samym okresie znacząco wzrosła również liczba sprzedanych usług -  telewizji do 818 tys. (+79%) oraz telefonu do 272 tys. (+86%).

Wzrost liczby sprzedanych usług Multimedia Polska oznacza wzrost wyników finansowych.  Na koniec I półrocza 2011 r. przychody MMP wyniosły 303 mln zł, tj. o 62% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r., kiedy spółka wypracowała 187 mln zł. Jeszcze lepiej prezentuje się wynik EBITDA, który w pierwszych sześciu miesiącach 2011 r. osiągnął 157,5 mln zł, czyli o 77% więcej niż w I półroczu 2006 roku, kiedy było to 89 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"