"Nowa usługa będzie dostępna bez dodatkowej opłaty dla abonentówcyfrowej telewizji kablowej, liczymy na to, że właściwie każdy znich przynajmniej ją wypróbuje" - powiedział Rogowski podczasczwartkowej konferencji prasowej.
Usługa w sprzedaży pojawi się 1 października. Na początku wsześciu miastach, gdzie działa Multimedia Polska: w Gdyni, Kaliszu,Lublinie, Łodzi, Olsztynie i Toruniu. Początkowy zasięg wyniesie450 tys. gospodarstw domowych, to ponad 90 proc. baza abonentówMultimediów.
Multimedia Polska ma obecnie ponad 10 tys. umów na usługęcyfrową. - Wszyscy ci klienci dostaną możliwość korzystania z wideona żądanie. Prezes Rogowski podkreśla, że jest to pierwsza tegotypu usługa wśród polskich operatorów kablowych.
Wypożyczalnia w tej chwili posiada w zasobach 600 pozycji.Docelowo ma ich być kilka tysięcy. - Pokażemy różne odmiany kina,od filmów oscarowych, po komercyjne produkcje znane zamerykańskiego box office'u - mówi Piotr Reisch, szef SPI, głównydostarczyciel kontentu. Kolejnych kilkadziesiąt pozycji dostarcząPrivate (dystrybutor filmów erotycznych) i spółka IKO (należy doniej m.in. kanał sportowy Sport Klub). Każdy abonent na starcieotrzyma 7 darmowych filmów.

Większość z filmów zeszła niedawno z repertuaru kin. Wedługpodobnych założeń działa VOD na całym świecie. Autorzy projektuwprowadzając usługę, wzorowali się na rynku amerykańskim.
Korzystając z menu cyfrowej telewizji, zakupu filmu możnadokonać wykonując kilka prostych poleceń na pilocie. W wyborzefilmu może pomóc udostępniony obok trailer. Każdy film ma swójtermin oglądalności od 24 do 48 godzin. Premierowe filmy:"Zakochany bez pamięci", "Niespełnione pragnienia", "ZakochanyParyż", "Straszny Film 3" - kosztują 8-9 zł. Nowości - "Frida", "21Gramów", "Taxi", "Agent z przypadku", "Dziewięć królowych" to koszt4-6 zł.
- Będzie to jeden z głównych naszych czynników pozyskiwania wnajbliższym czasie przychodu. Wierzymy, że świadcząc VOD,zdobędziemy też większą lojalność naszych dotychczasowych klientów- mówił dalej prezes.

W tym roku na telewizję cyfrową Multimedia przeznaczyły 30 mlnzł. Większość wydatków poszła na zakup dekoderów. W przyszłym rokuwydatki wzrosną do 40 milionów. - Nie spodziewany się w tym rokuwysokich przychodów z tego tytułu, ale w przyszłym będą już oneliczone w milionach złotych. Do końca roku spodziewanych odbiorcówVOD ma być ok. 30 tys.
W maju br. Multimedia wprowadziły swojej do oferty HD. W chwiliobecnej operator prowadzi prace nad uruchomieniem MVNO. - Jesteśmyna ostatnim etapie negocjacji. Prezes nie zdradza jednak, który zoperatorów użyczy swoich nadajników. Mówi jedynie, że projektzostanie zainicjowany w pierwszej połowie przyszłego roku. - Znaszych wyliczeń wynika, że będzie on opłacalny - odpowiada napytanie o coraz większą konkurencję na rynku telekomów. Jako MVNOmamy już WPmobi Wirtualnej Polski, korzystający z nadajników PTKCentertel, mBank mobile, korzystający z nadajników Polkomtela imyAvon korzystający również z Centertela. Z ofertą przygotowuje sięCyfrowy Polsat (usługa Halo Polsat ma być dostępna w oparciu o siećradiową Ery).

Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) zczerwca br., liczba abonentów telewizji kablowej w Polsce wynosiłaok. 4,5 mln abonentów, z czego Multimedia miały 506 tys., coplasowało tę spółkę na trzecim miejscu w kraju. Spółka do końca2010 roku planuje być największym dostawcą telewizji kablowej wPolsce i kontrolować 35% rynku.
W I połowie roku 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.











