Multimedia Polska z internetowym serwisem VOD

Sieć kablowa Multimedia Polska uruchomiła serwis internetowy mmTV.pl. Znaleźć w nim można filmy oferowane w modelu wideo na żądanie, witryna daje też możliwość oglądania kanałów telewizyjnych.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Serwis umożliwia korzystanie z liczącego ponad 1000 filmów katalogu zawierającego filmy od hollywoodzkich megaprodukcji, po filmy offowe czy kino dla dzieci. Katalog został podzielony na cztery główne kategorie: VOD Premiery, Polecane, Popularne, Top10. Internetowa usługa VOD dostępna jest dla wszystkich internautów.

Witryna mmTV.pl zapewnia także dostęp do wybranych kanałów telewizyjnych za pośrednictwem internetu - opcja ta jest dostępna jednak tylko dla abonentów telewizji cyfrowej Multimedia Polska (pakiet Basic). Obecnie w ofercie są takie stacje jak: TVP 1, TVP 2, TVN CNBC, Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, FOXlife, Filmbox, Universal Channel i AmazingTV. Operator zapowiada, że oferta kanałów będzie systematycznie rozbudowywana, a w planach jest wprowadzenie m.in. pakietów usług i programów Premium.

- mmTV.pl to element realizacji naszej strategii, który już w krótkim czasie powinien zapewnić dodatkowe źródło przychodów i zwiększyć lojalność naszych klientów, a w dłuższym okresie, w miarę wzrostu znaczenia telewizji internetowej, może stać się bardzo istotnym elementem naszej działalności - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Uruchamiając mmTV.pl wykorzystujemy efekt skali oraz nasze doświadczenie zdobyte przy wprowadzaniu usługi VoD dla klientów telewizji cyfrowej. Z usług internetowych za pośrednictwem naszej sieci korzysta już blisko 400 tys. internatów. Są oni dla nas pierwszymi potencjalnymi użytkownikami mmTV.pl.

grafika

Abonenci sieci mają możliwość dopisania kwot za korzystanie z VOD do rachunku za telewizję cyfrową. Pozostali korzystający mogą płacić tylko za pomocą sms/przelewów lub karty kredytowej (abonenci także mogą wybrać taką formę płatności). Ceny wypożyczenia filmów są różne w zależności od sposobu płatności i atrakcyjności produkcji. Premiery można obejrzeć za 9,99 zł, a starsze filmy od 4 zł, są też filmy oferowane za darmo. W przyszłości dodatkowym źródłem przychodów dla spółki mają być także wpływy z reklam.

Według firmy badawczej Gemius, około 95 proc. respondentów deklaruje, że korzystało kiedykolwiek z serwisów wideo. Ponad połowa miała kontakt z telewizją internetową. Około 81 proc. badanych deklaruje chęć częstszego korzystania w przyszłości z VoD.

grafika

- Popularność interaktywnej telewizji rośnie. Coraz więcej użytkowników korzysta z internetowych serwisów wideo i coraz więcej takich osób deklaruje chęć częstszego korzystania z internetowego VoD. Nasz produkt jest odpowiedzią na oczekiwania rynku, przygotowany w łatwy do użytkowania sposób i z wykorzystaniem najnowszych technologii - podsumowuje Jerzy Zieliński, kierownik projektu mmTV.pl.

Multimedia Polska to pierwsza w naszym kraju sieć kablowa, która uruchomiła internetowy serwis VoD – będzie on konkurencją dla takich projektów jak ipla, OnetVOD czy iplex.pl. Natomiast oglądanie kanałów telewizyjnych przez internet od dawna umożliwia sieć UPC Polska. W ramach usługi UPC Live TV można oglądać m.in. TVN 24, Animal Planet i MiniMini. Tego typu usługę testuje obecnie też Vectra (więcej na ten temat).

Sieć Multimedia Polska na koniec 2010 roku miała 695,6 tys. abonentów, z czego 141,8 tys. klientów korzystało z telewizji cyfrowej i IPTV, a 362,7 tys. - z internetu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"