Multiscreening w Polsce: podczas oglądania telewizji drugi najpopularniejszy ekran to komputer

Najbardziej popularnym drugim ekranem podczas oglądania telewizji jest komputer. Połowa internautów w trakcie oglądania telewizji korzysta także z telefonów - wynika z badania IRCenter i SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Niemal tyle samo internautów ogląda telewizję za pomocą telewizora, co za pomocą komputera.

Liderem listy najczęściej oglądanych kanałów przez uczestników badania jest Polsat, przed TVN, TVP 1, TVP 2 i TVN24. 59 proc. respondentów korzysta z usług komercyjnych dostawców treści wideo. Co czwarty badany korzysta z Cyfrowego Polsatu i nc+.

grafika

Najbardziej popularnym drugim ekranem podczas oglądania telewizji jest jeszcze ciągle komputer, ale już połowa internautów korzysta w tym czasie także z telefonów.

grafika

Osoby oglądające darmowe wideo w internecie poświęcają mu znacznie więcej uwagi niż osoby oglądające treści przez telewizor. Najwięcej czynności multiscreeningowych robią na komputerze, jednak jego rola nie jest aż tak duża, jak to jest w przypadku osób korzystających z telewizora.

Z komputerów i telefonów najchętniej korzystamy podczas oglądania płatnej telewizji (odbieranej zarówno przez telewizor, jak i komputer), a przede wszystkim podczas oglądania filmów (92 proc.) i seriali (81 proc.).

grafika

64 proc. osób oglądających płatną telewizję na telewizorze sięga po telefony w trakcie oglądania reklam (podczas oglądania telewizji publicznej - 56 proc.). Najwięcej takich osób można znaleźć wśród abonentów nc+ i Netii. Osoby te chętnie korzystają także z e-commerce, najczęściej kupując multimedia i oprogramowanie komputerowe. Tylko 6 proc. widzów tego typu telewizji kupuje na telefonie lub tablecie to, co widzi na ekranie.

grafika

Widzowie spontanicznie szukają informacji o treściach telewizyjnych w sieci - najchętniej o serialach i filmach. Największy potencjał mają tutaj oficjalne strony emitowanych programów (a zwłaszcza strony programów z wiadomościami). Widzowie stacji religijnych najczęściej zaglądają na ich oficjalne strony www.

grafika

Multiscreening to także oglądanie telewizyjnych treści na urządzeniach mobilnych. Treści mogą być kierowane bezpośrednio do aplikacji na smartfonach lub do stron mobilnych. Jak na razie to widownia flagowych kanałów komercyjnych jest do tego najbardziej przygotowana. Przykładowo 41 proc. osób oglądających HBO od czasu do czasu ogląda telewizję na ekranie mobilnym.

grafika

48 proc. uczestników badania korzysta z darmowego VoD na swoim komputerze. Najczęściej korzystają oni z YouTube, ale też z Ipli. Pozostałe serwisy z treściami wideo są raczej mniej popularne.

grafika

Niemal co trzeciemu multiscreeningowcowi zdarzyło się oglądać telewizję przez telefon albo tablet. Ta czynność jest już niemal powszechna.

grafika

Ponadto Internauci chętnie szukają informacji o treściach telewizyjnych w Google.

grafika

64 proc. osób korzystających z płatnej telewizji kablowej podczas reklam zaczyna coś robić na telefonie. Natomiast najmniejszy potencjał na sprzedaż reklam odnoszących się do telewizora ma płatne VoD w internecie.

grafika

Badanie "Multiscreening 2014" zostało przeprowadzone przez IRCenter i SW Research w dniach 29 kwietnia - 11 maja 2014 r. na reprezentatywnej próbie internautów n=986 (reprezentatywność próby była kontrolowana poprzez płeć, wiek i miejsce zamieszkania).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online