Średnia oglądalność ćwierćfinałowych meczów w RPA wyniosła w TVP1 i TVP2 średnio 3,87 mln widzów, zapewniając kanałom udział na poziomie 39,37 proc. w grupie 4+ oraz 40,89 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia.
Dodatkowe 225 tys. osób oglądało rozgrywki w TVP Sport. Na tej antenie największą widownię zgromadził mecz Niemcy – Argentyna (317 tys. widzów i 4,06 proc. udziału). Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wpływy reklamowe TVP przy meczach ćwierćfinałowych wyniosły 12,6 mln złotych. Łączne wydatki reklamowe od początku mundialu przekroczyły 103 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
Spotkania śledzą głównie mężczyźni (65 proc. widzów), osoby powyżej 45 roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast. Fanów rozgrywek można znaleźć jednak niemal we wszystkich grupach, na podstawie danych trudno zbudować precyzyjny profil widzów mundialu.












