Muzyka zajmuje połowę czasu antenowego w Polskim Radiu

269 mln zł wyniosły koszty działalności Polskiego Radia w 2009 r.; z abonamentu spółka otrzymała ponad 172 mln zł.

kk / pap / pr/zn
kk / pap / pr/zn
Udostępnij artykuł:

W Polskim Radiu abonament stanowił niecałe 70 proc. całości przychodów spółki. Pozostałe to: przychody z reklamy i sponsoringu, sprzedaży usług, dotacje.

Z zestawienia przedstawionego przez Polskie Radio wynika, że ogółem w pięciu programach (Program I, II, III, IV oraz Polskie Radio dla Zagranicy) najwięcej czasu antenowego zajęła muzyka - 46,1 proc., na drugim miejscu znalazła się informacja - 17 proc., dalej audycje publicystyczne - 16,1 proc..

Prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński podkreślił, że kierowana przez niego spółka zakończyła 2009 rok ze stratą, a prognozy na kolejny rok nie są najlepsze. Hasiński przypomina przy tym, że "jeszcze pięć lat temu Polskie Radio otrzymywało z abonamentu o ponad 30 milionów rocznie więcej", a dodatkowo kryzys w 2009 roku odbił się na przychodach reklamowych, które spadły o blisko 30 procent.

Dane zawarto w sprawozdaniu z wykorzystania abonamentu rtv, które zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji zarząd Polskie Radia przedstawia corocznie do 15 marca Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.

kk / pap / pr/zn
Autor artykułu:
kk / pap / pr/zn
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"