Mytaxi znika z rynku. Zastąpiła ją marka Free Now

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od wtorku 2 lipca br. marka mytaxi we wszystkich 9 krajach i 100 miastach europejskich zmienia się na Free Now. Nowa nazwa ma oznaczać stopniowe przejście firmy w kierunku multiplatformy, która zaoferuje obok zamówienia taksówki również inne alternatywne opcje transportu w mieście.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Obecny rebranding mytaxi na Free Now jest zgodny z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnika. Zmianie ulega nazwa marki, barwy logo i aplikacji, a także oklejenia na taksówkach.

Firma zaznacza, że dotychczasowe opcje w aplikacji, dane użytkowników, a także struktury korporacji pozostają bez zmian. Użytkownik nie musi pobierać nowej platformy, wystarczy zaktualizować aplikację mytaxi by zobaczyć jej zmianę na Free Now.

Marka mytaxi funkcjonowała na rynku od 2009 r. Aplikacja powstała jako startup w Hamburgu, a celem jej stworzenia było zaoferowanie zarówno pasażerom, jak i kierowcom nowoczesnej alternatywy w stosunku do klasycznego zamawiania taksówki przez centralę telefoniczną.

Jako pierwsza aplikacja taxi na świecie mytaxi zyskała popularność rozwijając się w 9 krajach, uzyskała także wsparcie inwestora w postaci Daimlera. Mytaxi podaje, że w ciągu dekady odnotowało 100 mln przejazdów, 14 mln pasażerów i 100 tys. kierowców.

W lutym 2019 r. firma zyskała drugiego inwestora jakim jest BMW, które połączyło się z Daimlerem w zakresie usług mobilnościowych, tworząc rodzinę marek Now. W jej skład wchodzą również Reach Now, Share Now, Park Now i Charge Now, które oferują inne usługi mobilności, np. carsharing lub wyszukiwarkę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Do grupy Free Now należą również takie usługi zamawiania przejazdów, jak Kapten (dostępne we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), Beat (dostępne w Grecji i Ameryce Łacińskiej) i Clever (dostępne w Rumunii). Ich zmiana na Free Now planowana jest w późniejszym okresie.

Według zapowiedzi jesienią 2019 r. do aplikacji Free Now dołączy usługa wynajmu e-hulajnóg na minuty siostrzanej marki hive. Firma działa w Polsce od 14 marca br. i stopniowo zwiększa swoją flotę.

Free Now jest już widoczne w siedmiu polskich aglomeracjach, a lokalne taksówki przybrały barwy nowej marki. Z aplikacją współpracuje obecnie ponad 6 tys. kierowców w całej Polsce.

Wraz z rebrandingiem na Free Now startuje globalna kampania, spójna we wszystkich krajach. Według komunikatu inwestycja w działania marketingowe związane ze zmianą marki wyniosła dwucyfrową liczbę milionów euro i jest jednocześnie największą tego typu kampanią w historii firmy.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące