n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat

Ponad 17 mln złotych wydała do końca marca ITI Holdings na kampanię platformy n. W tym samym okresie wydatki Cyfry+ były trzy razy mniejsze, zaś Cyfrowego Polsatu prawie sześć razy mniejsze.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy Expert Monitor z okresu od początku września 2006 do końca marca 2007 wynika, iż na kampanię telewizji nowej generacji n przeznaczono 17,3 mln złotych. Najwięcej ITI Holdings wydała na reklamę w telewizji – prawie 11 mln. Dodatkowo 0,5 mln kosztowała kampania radiowa platforma n prowadzona z siecią Germanos. 

IX.2006-III.2007BrandMediaKoszt [zł]TELEWIZJA NOWEJ GENERACJITelewizja10 905 585 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJIRadio2 639 681 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJIGazety1 642 585 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJIMagazyny2 134 208 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJIRazem17 322 059 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOSRadio499 830 złTELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOSRazem499 830 zł

Konkurencyjny Canal+ na kampanię swojej platformy Cyfra+ wydał w tym okresie w sumie 5,5 mln złotych. Ta platforma również większość (w tym przypadku zdecydowaną) pieniędzy przeznaczyła na reklamę w telewizji – było 4,8 mln złotych.

IX.2006-III.2007BrandMediaKoszt [zł]CANAL+Telewizja4 830 784 złCANAL+Radio67 978 złCANAL+Gazety353 586 złCANAL+Magazyny226 470 złCANAL+Razem5 478 818 zł

W analizowanym okresie najmniej na reklamę przeznaczył Cyfrowy Polsat. Słoneczna platforma wydała bowiem na ten cel tylko 3 mln złotych. Najwięcej pieniędzy poszło na reklamy w magazynach (977 tys. zł) i gazetach (973 tys. zł), zaś na telewizję – która dominowała w przypadku poprzednich platform – raptem 940 tys. zł. Jednak trzeba zaznaczyć, że ogłoszenia Cyfrowego Polsatu emitowane są na antenie Polsatu w ramach autopromocji, czego nie uwzględniają przedstawione dane.

IX.2006-III.2007BrandMediaKoszt [zł]POLSAT CYFROWYTelewizja939 720 złPOLSAT CYFROWYRadio101 812 złPOLSAT CYFROWYGazety973 514 złPOLSAT CYFROWYMagazyny977 357 złPOLSAT CYFROWYRazem2 992 403 zł

Źródło: Expert Monitor (www.expert-monitor.pl). Wydatki reklamowe opracowane zostały na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Uwzględniono w nich media monitorowane przez Expert Monitor z następujących grup: telewizja, radio, prasa, gazety, magazyny, kino.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online