Na platformach e-commerce kupujemy głównie ubrania, buty i kosmetyki

Ubrania, obuwie i kosmetyki to najczęściej zamawiane towary na platformach e-commerce - wynika z badania Polaków Portfel Własny. Wiele osób kupuje też w ten sposób laptopy, tablety, telefony komórkowe czy RTV i AGD, a także szuka informacji o produktach.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Według badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” produkty kupowane na platformach e-zakupowych to głównie: ubrania (46 proc. korzystających z platform e-zakupowych). Tę odpowiedź częściej od mężczyzn wybierały kobiety (58 proc. w porównaniu do 31 proc. panów).

Po ubraniach chętnie kupuje obuwie

Następne w kolejności jest obuwie (31 proc.) - kupowane częściej przez osoby po 40. roku życia niż młodych dorosłych (odpowiednio 39 i 20 proc. wskazań). Po kosmetyki sięga 27 proc. ankietowanych - 36 proc. kobiet w porównaniu do 17 proc. mężczyzn. Co czwarty użytkownik marketplace’ów kupuje na tych platformach książki (25 proc.). Wśród tych respondentów najwięcej jest 18-29 latków (30 proc.) oraz seniorów (27 proc.).

Jak mówi Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer, wielu użytkowników marketplace’ów kupuje na platformach e-commerce elektronikę - laptopy, tablety czy telefony komórkowe (24 proc.), a także sprzęt RTV i AGD (23 proc.).

"Pierwsza kategoria jest wybierana głównie przez mężczyzn (35 proc. w porównaniu do 14 proc. z grupy kobiet), podobnie jak druga (37 proc. do 11 proc. pań)" – dodała, komentując wyniki badania. Z kolei na narzędzia wskazywało (17 proc.) a zabawki i inne artykuły dziecięce (15 proc.) respondentów. Biżuterię wybierało 9 proc. badanych, a meble czy artykuły wyposażenia wnętrz (7 proc).

42 proc. Polaków korzystających z marketplace’ów "wchodzi" tam, gdy chce dowiedzieć się więcej o konkretnym towarze, 34 proc. ankietowanych odwiedza w tym celu stronę konkretnej marki, a 25 proc. szuka filmów omawiających produkt w serwisie YouTube. Co czwarty wybiera w tym celu media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Tik-tok (24 proc.). Forami internetowymi kieruje się natomiast 23 proc., a blogami influencerów - 3 proc. ankietowanych kupujących w marketplace’ach.

Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2023 r. na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Polaków.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów