Naczelni tygodników i dzienników apelują o czytanie prasy w druku i internecie. „Wspierajmy się, bądźmy razem”

Izba Wydawców Prasy przygotowała klip wideo, w którym redaktorzy naczelni różnych pism jednogłośnie zachęcają do kupowania i czytania prasy. Film pt. „Czytajcie prasę, bądźmy razem!” to kolejna już inicjatywa Izby mająca ratować czytelnictwo w Polsce w czasie pandemii koronawirusa: kilka dni temu wydawcy wysłali także list do premiera z apelem o podjęcie działań ratujących rynek prasy.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

W spocie występują z jednobrzmiącym apelem: Paweł Fąfara (szef „Polska The Times”), Tomasz Sakiewicz („Gazeta Polska”), Krzysztof Jedlak („Dziennik Gazeta Prawna”), Jerzy Baczyński („Polityka”), Paweł Lisicki („Do Rzeczy) i Bogusław Chrabota (redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, jednocześnie prezes Izby Wydawców Prasy).

- Proszę was, wspierajmy się w tych trudnych chwilach. My będziemy was wspierać podając ważne i rzetelne informacje - mówi Paweł Fąfara. - Kilkudziesięciu dziennikarzy „Polityki” przez cała dobę gromadzi informacje, umawia się na wywiady, analizuje, komentuje. W tych trudnych czasach gazety i ich lektura pomagają przetrwać. Jesteśmy osobno, ale bądźmy razem - apeluje z kolei Jerzy Baczyński. - Szanowni państwo, jak to we współczesnym świecie, więcej nas dzieli niż łączy. Ale jest jedna wspólna sprawa: piszemy na łamy naszych gazet. Piszemy po to, aby świat był lepszy i bardziej zrozumiały. Bez czytelnika nasza praca nie ma żadnego sensu. Pomóżmy sobie. Czytajcie prasę papierową i online - stwierdza Bogusław Chrabota, prezes IWP i redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

 

Klip jest dostępny na stronie Izby Wydawców Prasy, która jednocześnie zwraca się z drugim apelem: o jak najszersze kolportowanie go w internecie. - Trzeba sobie uświadomić, jak wielką rolę spełnia prasa w tej dobie. Oczywiście mamy dzienniki, w tym także dzienniki regionalne i lokalne, które docierają z codzienną dawką informacji do czytelnika - i jest to nie do przecenienia. Ale są też magazyny, tygodniki, pisma kolorowe, które dają nam wszystkim wytchnienie, rozrywkę oraz edukację. Dlatego tak ważne jest, żeby ująć się za tym rynkiem w tak trudnym czasie. I to właśnie robimy – mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, dyrektor generalny IWP.

To już kolejna inicjatywa IWP, mająca na celu pomoc rynkowi prasy w czasie pandemii koronawirusa. Tuż przed świętami jej członkowie wysłali do premiera Mateusza Morawieckiego dwa listy. W pierwszym chcą rekompensaty za utratę wpływów reklamowych i możliwość odpisania od podatku 300 zł dla prenumeratorów prasy. W drugim apelują do szefa rządu o dawanie rządowych ogłoszeń we wszystkich tytułach, bez wyjątków.

W połowie marca wraz ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych i Stowarzyszeniem Prasy Lokalnej członkowie Izby napisali inne listy: do premiera Mateusza Morawieckiego, ministra kultury Piotra Glińskiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz, apelując o pomoc dla wydawców lokalnych tytułów prasowych. Ma ona polegać m.in. na publikacji rządowych ogłoszeń i udzieleniu pożyczki. W połowie marca br., gdy zamknięto kioski i saloniki prasowe w sklepach wielkopowierzchniowych, członkowie Izby Wydawców Prasy napisali do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z prośbą o doprecyzowanie przepisu, na podstawie którego zamknięto punkty. Po tej interwencji punkt uruchomiono i wróciła w nich sprzedaż.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele