Nadawca nowej stacji naziemnej ma niemal million zł zysku

Firma Red Carpet Media Group, nadająca m.in. nowy kanał ViDoc TV obecny w naziemnej telewizji cyfrowej, w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów o 15,6 proc. do 3,05 mln zł, a jej zysk netto nieznacznie zmalał, do 911 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Nadawca nowej stacji naziemnej ma niemal million zł zysku

Red Carpet Media Group od ponad roku więcej zarabia na swoim kanale Red Carpet TV, ponieważ ten w lutym ub.r. pojawił się w ofercie kilku platform streamingowych w USA i Kanadzie, a jego czas reklamowy zaczęto sprzedawać w modelu dynamic ad insertion.

Streamingowy zasięg Red Carpet TV niebawem się poszerzy. - Zdobyte doświadczenia z obecności kanałów na platformach FAST wyraźnie wskazują, że oferowanie kolejnych kanałów telewizyjnych na rynki północnoamerykański i zachodnioeuropejski powinno uwzględniać konieczność przygotowania wersji anglo - i hiszpańskojęzycznej. Taka oferta pojawi się jeszcze w pierwszym półroczu 2024 - zapowiada w raporcie finansowym Laura Nowakowska, prezeska Red Carpet Media Group.

Z kolei stacja ViDoc TV jest emitowana w naziemnej telewizji cyfrowej od połowy marca br., początkowo pod inną nazwą. - Otwarta ekspozycja na klienta posiadającego wyłącznie telewizję naziemną pozwala na osiągnięcie 10-krotnie większych wskaźników oglądalności telewizji linearnej oraz minimum 10-krotnie większych wskaźników ratingowych przeliczanych bezpośrednio na przychody ze sprzedaży czasu reklamowego oraz sponsoringu, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłe przychody emitenta - podkreśla Nowakowska.

W zeszłym kwartale Red Carpet Media Group nie zarabiała jeszcze na ViDoc TV, bo spoty na antenie stacji pojawiły się 6 maja (brokerem reklamowym jest TVN Media). Ponadto firma pod koniec kwietnia uzgodniła obecność kanału na globalnej platformie streamingowej Rakuten TV.

Kwartalne koszty operacyjne Red Carpet Media Group zwiększyły się z 1,46 do 1,82 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 1,34 do 1,53 mln zł, a na amortyzację - ze 115,6 do 272,4 tys. zł.

Na poziomie sprzedażowym brutto zysk firmy poszedł w górę z 1,18 do 1,23 mln zł, a na poziomie operacyjnym - z 1,18 do 1,2 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów finansowych i kwoty zapłaconego podatku dochodowego zysk netto zmalał z 944,1 do 911 tys. zł.

grafika

W całym ub.r. Red Carpet Media Group przy wzroście wpływów z 11,74 do 12,15 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 4,08 do 4,05 mln zł.

W środę na koniec sesji giełdowej za akcję Red Carpet Media Group płacono 51,50 zł (22,5 proc. mniej niż przed rokiem), co dawało kapitalizację w wysokości 23,95 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest szef jej rady nadzorczej Leszek Kułak (ma 64,95 proc. walorów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"