Nagroda, która przekracza oczekiwania uczestników

Jak skutecznie przywiązywać do marki? Wiadomo, że budowanie lojalności polega na ciągłym stymulowaniu partnera biznesowego. Nie wystarczy już tylko identyfikacja z marką, ważne są poczucie przynależności i wzbudzanie pozytywnych emocji. W osiąganiu tych celów pomagają właściwie zarządzane programy lojalnościowe i motywacyjne, co potwierdza szereg badań.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od wielu lat programy lojalnościowe są jednym z najbardziej skutecznych narzędzi do utrzymania lojalności i zwiększania wyników. Wielu retailerów uczestniczy średnio w 1-2 programach jednocześnie, a dystrybutorzy sprzętu IT przeprowadzają ich po kilkanaście w ciągu roku. Dlaczego? Ponieważ za pomocą programu aktywizujemy klientów, przywiązujemy ich do marki, tworzymy stałą więź z grupą docelową, a jednocześnie nagradzamy tych najbardziej efektywnych. Służą one także jako zachęta dla nowych partnerów do zawierania współpracy. Coraz więcej firm, zwłaszcza w kryzysie, zastępuje tradycyjne i najczęściej wysokobudżetowe akcje marketingowe właśnie programami motywacyjnymi i innymi działaniami BTL. Dla uatrakcyjnienia prowadzonej akcji wprowadza się dodatkowe promocje, konkursy czy premie. Ważnym elementem jest dobór odpowiednio spersonalizowanej nagrody, która przekroczy oczekiwania uczestników.

NAGRODA UKRYTA W KARCIE

Tradycyjne nagrody typu wycieczka, rower czy ekspres do kawy są w programach lojalnościowych od zawsze i nie są już na tyle atrakcyjne, aby przynosiły zamierzone efekty. Dlatego należy szukać urozmaicenia puli nagród, którym są np. karty przedpłacone. Umożliwiają one swobodne wydatkowanie środków, zgodnie z preferencjami i gustami osób, do których skierowany jest program. Tym samym karty są zbliżone do gotówki – jak wiadomo, nagrody najbardziej pożądanej. W ofercie Edenred klient znajdzie różne karty. Można nimi płacić we wszystkich punktach akceptujących karty MasterCard na całym świecie, wypłacać gotówkę z bankomatów. Innym rodzajem kart oferowanym przez Edenred są karty z ograniczonym zasięgiem akceptacji, np. do jednej lub kilku wybranych branż. To z kolei przybliża karty do popularnych nagród rzeczowych. Na korzyść kart przemawiają jednak prosta dystrybucja, logistyka i brak potrzeby ich magazynowania. Dlatego warto nagrody rzeczowe zastąpić kartami. Dodatkowo dzięki długiemu terminowi ważności raz przekazane karty są z reguły wielokrotnie zasilane na różne kwoty i z różną częstotliwością. Swobodne różnicowanie wartości nagród doskonale sprawdza się w przypadku długofalowych konkursów. Klienci często wybierają karty z własnym layoutem i z logo firmy, wiedząc, że to bardziej przybliża uczestnika do marki. Decydują się też na zamianę nagrody głównej, np. wycieczki, na kartę płatniczą Ticket Holiday®, a dodatkowe doładowania kart premiowych traktują jako nagrody pocieszenia.

NOWA JAKOŚĆ NA RYNKU

W celu osiągnięcia postawionych celów i uniknięcia błędów podczas prowadzenia programów lojalnościowych, konkursów czy akcji wspierających sprzedaż warto zaufać sprawdzonemu partnerowi. Firma Edenred zoptymalizuje koszty i doradzi w kwestiach prawno-podatkowych związanych z prawidłowym przebiegiem programu. Zaproponuje rozwiązania, wykorzystując do tego celu nowoczesne platformy internetowe. A to wszystko poparte know-how Edenred i długoletnim doświadczeniem na rynkach światowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji