Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku

Grupa Polsat-Interia ponownie wysunęła się pod względem zasięgu nad Grupę Wirtualna Polska. Wydłużył się średni czas korzystania z TikToka, wzrost użytkowników osiągnęło Temu, a na komputerach zmalały wyniki Netfliksa. Z Mediapanelu tymczasowo usunięto zestawienia domen oraz kategorii tematycznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku
fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google przyciągnęły 28,42 mln polskich internautów (co dało 95,69 proc. zasięgu), każdego średnio na 20 godzin, 10 minut i 39 sekund. Miesiąc wcześniej odwiedziło je 28,89 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 20 godzin, 52 minuty i 50 sekund.

Meta Platform miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 25,1 do 25 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z ok. 24 godzin do 23 godzin, 12 minut i 17 sekund.

Na trzecie miejsce pod względem zasięgu znów wskoczyła Grupa Polsat-Interia, drugi raz w historii wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska (pierwszy raz miało to miejsce w styczniu, Grupa Polsat-Interia wysunęła się też wtedy nad Grupę Ringier Axel Springer Polska). W kwietniu zanotowała niewielki spadek liczby użytkowników (z 20,98 do 20,91 mln), natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy WP liczba odwiedzających zmalała z 21,27 do 20,85 mln.

Spory spadek zanotowała Grupa Allegro (z 20,61 do 20,1 mln), przez co została wyprzedzona przez Grupę Ringier Axel Springer Polska. Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupy Whaleco, osiągnęła wzrost z 14,09 do 14,74 mln użytkowników. Natomiast na TikTok liczba internautów zmalała z 13,99 do 13,29 mln, ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 17 godzin, 7 minut i 10 sekund do 17 godzin, 31 minut i 40 sekund.

Na razie bez rankingów domen, będą zmiany w Mediapanelu

Jak już informowaliśmy, odpowiadające za Mediapanel spółki Gemius (zajmuje się realizacją) i PBI (jej udziałowcami są czołowi wydawcy) zdecydowały się na zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności.

- Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem, które ma oszacować i wyeliminować ten wpływ. Do momentu wypracowania rozwiązania (co powinno nastąpić od wyników za czerwiec br.) zawieszamy prezentowanie w zagregowanych miesięcznych wynikach rankingów domen oraz udostępnianie rankingów dla kategorii tematycznych i funkcjonalnych. Obecnie rankingi mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej pozycji danego serwisu - przekazano w komunikacie.

Według Mediapanelu w kwietniu z internetu skorzystało w Polsce 29,7 mln osób, a każdego dnia robiło to średnio 25,4 mln.

grafika

Krócej na Netliksie na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała 20,42 mln użytkowników oraz 5 godzin, 52 minuty i 27 sekund spędzonych średnio przez każdego, wobec 22,1 mln internautów oraz 5 godzin, 57 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania w marcu.

Na Netfliksie liczba polskich internautów zmalała z 2,83 do 2,77 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 10 godzin, 11 minut i 44 sekund do 8 godzin, 24 minut i 29 sekund.

grafika

W mobile’u dłużej na TikToku niż Google

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,37 do 25,21 mln oraz średniego czasu korzystania z 18 godzin, 35 minut i 7 sekund do 17 godzin, 59 minut i 29 sekund.

Natomiast na TikToku przy spadku z 13,2 do 12,58 mln odwiedzających przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 18 godzin, 2 minut i 56 sekund do 18 godzin, 26 minut i 41 sekund. Liderem w tej drugiej statystyce pozostaje Meta Platforms, w której witrynach (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) każdy z 22,34 mln użytkowników spędził średnio 23 godziny, 51 minut i 12 sekund.

grafika

Doba w aplikacji TikToka

W czołowej dziesiątce aplikacji mobilnych dominują te należące do Alphabetu i Meta Platforms. W aplikacji Facebooka każdy z 18,06 mln internautów spędził średnio 17 godzin, 11 minut i 33 sekundy, a z tej Youtube’a 16,38 mln użytkowników korzystało przeciętnie po 17 godzin, 28 minut i 51 sekund.

Aplikacja TikToka miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 9,83 do 9,68 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z ok. 24 godzin do 23 godzin, 57 minut i 24 sekund.

grafika

Aplikacja Allegro, zdecydowanie prowadząca wśród tych audytowanych w Mediapanelu, przyciągnęła 7,94 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 12 minut i 37 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowała 7,94 mln użytkowników oraz 2 godziny, 16 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online