Jak wynika z analizy Nielsen Audience Measurement przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl najchętniej oglądany w 2010 roku* okazał się być „Katyń”, który przyciągnął 6,05 mln widzów. Na dalszych pozycjach uplasowały się takie propozycje jak „Ranczo Wilkowyje” (5,17 mln widzów), „Ratatuj” (4,5 mln widzów), „Jak rozpętałem II wojnę światową” (4,39 mln widzów) oraz „Kevin sam w domu” (4,22 mln widzów).
W zestawieniu bardzo dobrze wypadły animacje, którym przypadło aż sześć pozycji – poza „Ratatuj” Polacy licznie zobaczyli tytuły takie jak „Epoka lodowcowa”(4,13 mln widzów), „Shrek Trzeci”(3,99 mln widzów) czy „Krowy na wypasie” (3,74 mln widzów). W TOP 30 nie zabrakło także szlagierów - „Rambo” nadany 2 stycznia zainteresował 4,1 mln widzów, zaś „Sami swoi” przyciągnęli w kwietniu do Dwójki 3,75 mln osób.

TVP1 wprowadziła do zestawienia piętnaście pozycji, Polsat sześć TVP2 pięć, zaś TVN dwie produkcje.
Wśród młodych widzów między 16 a 49 rokiem życia najpopularniejszy także był „Katyń” ( w tej grupie film miał 2,83 mln widzów), druga pozycja przypadła jednak filmowy „Chłopaki nie płaczą” (2,69 mln widzów). W tym zestawieniu znalazło się trzynaście pozycji nadanych przez TVN, dziewięć pozycji pokazanych przez Polsat, siedem przez TVP1 oraz jedna przez TVP2.
* badany okres 1.01 -26.12.2010











