Jak radzą sobie platformy streamingowe? Max blisko rekordu, Pilot WP przed Polsat Box Go

Na Netfliksa nadal przypada ok. 45 proc. łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z serwisów streamingowych wideo. Pilot WP wyprzedził Polsat Box Go, spore wzrosty osiągneły też Max i Prime Video, za to zmalała odwiedzalność Disney+.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Jak radzą sobie platformy streamingowe? Max blisko rekordu, Pilot WP przed Polsat Box Go

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Netfliksa odwiedziło 9,39 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 6 godzin, 14 minut i 23 sekundy. Zasięg platformy wyniósł 31,6 proc., a jej udział w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo – 45,08 proc.

Mediapanel obejmuje odwiedzalność na komputerach, tabletach i smartfonach, natomiast nie uwzględnia wyników z telewizorów smart TV. W badaniu podawane są statystyki użytkowników, czyli  wszystkich odwiedzających każdą z witryn. Dane dotyczące liczby swoich subskrybentów, a więc użytkowników z wykupionym dostępem, globalne platformy jak Netflix, Disney+ czy Max podają jedynie dla całego świata i poszczególnych regionów. Natomiast większość polskich platform (z wyjątkiem CDA, notowanego na warszawskiej giełdzie) nie publikują tych wyników w ogóle.

Z pozostałych platform w rankingu pułap 10 proc. udziału w łącznym czasie przekroczył jedynie Max, obecny w Polsce od połowy 2024 roku. W maju przyciągnął 3,49 mln użytkowników (11,74 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 godziny, 44 minuty i 35 sekund, co przełożyło się na 12,73 proc. udziału w całkowitym czasie. Platforma wyższy udział osiągnęła jedynie w listopadzie ub.r. – 12,86 proc.

Powyżej 3 mln polskich internautów odwiedziło też dwie inne globalne witryny. Disney+ przyciągnął 3,05 mln użytkowników, każdego średnio na 2 godziny, 33 minuty i 54 sekundy, co dało 5,02 proc. udziału. Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi subskrypcyjnej Prime, zanotował zaś 3,42 mln odwiedzających, 2 godziny, 3 minuty i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 5,41 proc. udziału.

TVP VOD nad platformami TVN, Polsatu i Canal+

Wśród platform czołowych polskich nadawców zdecydowanie najpopularniejsza jest TVP VOD. W maju odwiedziło ją 2,79 mln internautów (9,38 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 3 godziny, 40 minut i 53 sekundy. Dało to 7,89 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Canal+ online miał 2,82 mln użytkowników, 2 godziny, 20 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 5,09 proc. udziału w łącznym czasie, Player (należący do TVN Warner Bros. Discovery) – 1,98 mln odwiedzających, 2 godziny, 36 minut i 48 sekund przeciętnego czasu oraz 3,97 proc. udziału, zaś Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) – 1,58 mln użytkowników, 2 godziny, 39 minut i 10 sekund średniego czasu oraz 3,24 proc. udziału.

W rankingu są też platformy streamingowe wydawców internetowych. Pilot WP (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnął 1,16 mln internautów, każdego średnio na 3 godziny, 47 minut i 17 sekund, co przełożyło się na 3,39 proc. udziału. Natomiast CDA Premium, obejmujące też usługę CDA TV), odwiedziło 1,22 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 4 minuty i 55 sekund, co dało 1,95 proc. udziału.

grafika

W porównaniu z kwietniem Netflix zanotował nieznacznie zmiany odwiedzalności: przy spadku liczby użytkowników o 359,2 tys. (3,7 proc.) i wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego o 18 minut i 46 sekund (5,3 proc.) udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu zmalał o 0,04 pkt proc.

Max i Pilot WP z dużymi wzrostami

Natomiast udział platformy Max poszedł w górę o 1,91 pkt proc., czyli 17,6 proc. Co prawda ubyło na niej 395,2 tys. internautów (3,7 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 10 minut i 24 sekundy (32,9 proc.).

Pilot WP zyskał zaś 19,2 tys. użytkowników (1,7 proc.) oraz 30 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (15,7 proc.), dzięki czemu jego udział w łącznym czasie wzrósł o 0,46 pkt proc. (15,7 proc.). W tej ostatniej statystyce wyprzedził Polsat Box Go, którego udział zmalał o 0,31 pkt proc., czyli 8,7 proc. (liczba użytkowników zmniejszyła się o 180,3 tys., a więc 10,2 proc., a przeciętny czas korzystania wydłużył o 4 minuty i 41 sekund, czyli 3 proc.)

Udział Disney+ poszedł w dół o 0,58 pkt proc. (8,8 proc.), na co złożył się spadek liczby użytkowników o 180,6 tys. (5,6 proc.) i średniego czasu spędzonego przez każdego o 18 minut i 18 sekund (1,9 proc.). Na Playerze przy nieznacznym wzroście liczby odwiedzających (o 30,1 tys., czyli 1,5 proc.) przeciętny czas korzystania skrócił się o 25 minut i 29 sekund (14 proc.), przez co udział zmalał o 0,65 pkt proc. (14,1 proc.). Udział CDA Premium zmniejszył się zaś o 0,14 pkt proc. (6,7 proc.), głównie wskutek spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i sekundę (7,4 proc.).

Z kolei Prime Video przy spadku liczby odwiedzających o 206,4 tys. (5,7 proc.) i wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 16 minut i 8 sekund (15,1 proc.) osiągnął wzrost udziału o 0,35 pkt proc. (6,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online