Onet znów przed Interią, RASP wyprzedził WP w mobile’u (Mediapanel z sierpnia)

W sierpniu przeglądarkowy Onet po miesięcznej przerwie ponownie miał więcej użytkowników niż Interia, natomiast na urządzeniach mobilnych Grupa Ringier Axel Springer Polska wysunęła się nad Grupę Wirtualna Polska. Z internetu korzystało 29,3 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w sierpniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,43 mln polskich internautów, zapewniając 96,2 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich średnio przez 21 godzin, 29 minut i 45 sekund. Miesiąc wcześniej (w Mediapanelu od maja wprowadzono znaczące zmiany, więc porównywanie wyników rok do roku jest niemiarodajne) zanotowały 28,71 mln użytkowników, 97 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 27 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na nieco dłużej przyciągały polskich internautów należąca do Meta Platforms Facebook, Messenger i Instagram (WhatsApp w Mediapanelu jest klasyfikowany osobno) - w lipcu były to 24 godziny, a w czerwcu 23 godziny, 37 minut i 45 sekund. Z kolei na TikToku każdy z 12,54 mln użytkowników spędził 20 godzin, 33 minuty i 24 sekundy, a miesiąc wcześniej 12,58 mln internautów korzystało przeciętnie przez 19 godzin, 57 minut i 48 sekund.

Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 20,58 do 20,31 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego nieznacznie wzrósł - z godziny i 13 minut do godziny, 14 minut i 15 sekund. W pierwszej statystyce została wyprzedzona przez Grupę Allegro, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 20,28 do 20,31 mln.

29 mln Polaków w internecie

W sierpniu z internetu korzystało 29,3 mln Polaków, wobec 29,6 mln. Natomiast liczba użytkowników aktywnych w sieci codziennie zmalała miesiąc do miesiąca z 25,3 do 24,7 mln.

grafika

Onet wyprzedził Interię

Liczba użytkowników Google.com zmniejszyła się z 27,03 do 26,41 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 32 minut i sekundy do godziny, 36 minut i 36 sekund. Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 20,01 do 19,68 mln odwiedzających, a WP.pl - z 16,86 do 16,65 mln.

W lipcu przeglądarkowa Interia pierwszy raz w historii wyprzedziła pod względem zasięgu Onet, ogłaszając to jako swój duży sukces. W sierpniu zanotowała jednak spadek z 16,24 do 15,67 mln użytkowników, a Onet - jedynie z 16,24 do 16,12 mln, dzięki czemu przesunął się nad Interię i Allegro.pl.

Na przeglądarkowym YouTubie użytkownik spędził średnio 5 godzin, 19 minut i 54 sekundy, wobec 5 godzin, 27 minut i sekundę miesiąc wcześniej.

grafika

Netflix blisko 3 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach Grupa Google przyciągnęła 21,58 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 44 minuty i 26 sekund. Miesiąc wcześniej miała 22,05 mln użytkowników oraz 5 godzin, 36 minuty i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Meta Platforms zanotowała spadek z 12,41 do 12,15 mln odwiedzających, Grupa Wirtualna Polska - z 10,97 do 10,7 mln, a Grupa Allegro - wzrost z 9,91 do 10,15 mln. Na Netfliksie liczba internautów zwiększyła się z 2,75 do 2,87 mln, a średni czas spędzony przez każdego nieco zmalał - z 7 godzin, 44 minut i 25 sekund do 7 godzin, 42 minut i 30 sekund.

grafika

Na Google.com na komputerach liczba odwiedzających zmalała z 19,99 do 19,67 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 26 minut i 20 sekund do godziny, 30 minut i 46 sekund.

Natomiast w przeglądarkowym YouTubie średni czas korzystania wzrósł z 7 godzin, 5 minut i 33 sekund do 7 godzin, 11 minut i 3 sekund.

grafika

W mobile’u RASP przed Wirtualną Polską

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,27 internautów, spędzając średnio po 19 godzin, 17 minut i 16 sekund. W lipcu wydawca zanotował 26,11 mln użytkowników oraz 18 godzin, 51 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Meta Platforms zanotowała spadek z 23,38 do 22,73 mln odwiedzających, a Grupa Wirtualna Polska - z 19,91 do 19,23 mln. Ten drugi wydawca został wyprzedzony przez Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której liczba internautów zmalała słabiej - z 19,75 do 19,38 mln.

grafika

W mobile’u Google.com zanotowało spadek liczby użytkowników z 22,4 do 21,48 mln, za to średni czas korzystania wydłużył się z 33 minut i 58 sekund do 35 minut i 39 sekund.

Na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 15,5 do 14,86 mln (przy wzroście przeciętnego czasu korzystania z 26 minut i 9 sekund do 27 minut i 10 sekund), przez co portal przesunął się z drugiego na czwarte miejsce w zestawieniu.

grafika

Ponad 9 mln internautów w aplikacji TikToka

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało 21,31 mln internautów, każdy spędził w niej średnio godzinę, 33 minut i 11 sekund. W lipcu zanotowała 21,87 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W aplikacji Facebooka liczba odwiedzających zmalała z 19,36 do 19,15 mln, w tej YouTube’a - z 18,82 do 18,51 mln, a w tej Messengera - z 18,33 do 18,23 mln.

Aplikacja TikToka osiągnęła natomiast niewielki wzrost - z 9,14 do 9,18 mln użytkowników, tak samo jak ta Netfliksa - z 7,91 do 7,92 mln.

grafika

Aplikacja Allegro, zdecydowanie liderująca wśród tych objętych w Mediapanelu audytem, osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 7,41 do 7,58 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 4 minut i 42 sekund do 2 godzin, 5 minut i 53 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami