Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. strony i aplikacje Google odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, co dało 94,87 proc. zasięgu, wobec 26,14 mln odwiedzających i 93,24 proc. zasięgu rok wcześniej. W zeszłym miesiącu zanotowały 9,81 mld odsłon oraz 31 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez internautę w ciągu doby.
Google jest zdecydowanym liderem w polskim internecie pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący drugą pozycję Ringier Axel Springer Polska miał w czerwcu 21,56 mln odwiedzających, 2,35 mld odsłon oraz 17 minut i 30 sekund średniego dobowego czasu korzystania, przeglądarkowy Facebook - 21,31 mln użytkowników, 2,11 mld odsłon oraz 22 minuty i 36 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a Grupa Wirtualna Polska - 21,1 mln odwiedzających, 3,05 mld odsłon oraz 34 minuty i 59 sekund średniego dobowego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce Grupa WP zanotowała najlepszy wynik.

Grupa Allegro osiągnęła rok do roku wzrost zasięgu z 62,65 do 70,46 proc., wyprzedzając Grupę Interia.pl, której zasięg zwiększył się z 67 do 67,91 proc. Ten pierwszy wydawca w zeszłym miesiącu zanotował 2,69 mld odsłon oraz 16 minut i 4 sekundy spędzane średnio przez internautę w ciągu doby.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX 17,25 mln internautów wykonało 4,05 mld odsłon, a każdy spędził przez dobę przeciętnie 22 minuty i 48 sekund.
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,2 mln, z czego 22,3 mln korzystających z sieci na komputerach, a 23,7 mln - na smartfonach i tabletach. Przed rokiem było to 28 mln, w tym 22,2 mln na komputerach, a 23,2 mln na smartfonach i tabletach.
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Onet wyprzedził Allegro.pl i WP.pl
Na Google.com 25,27 mln polskich internautów wykonało w czerwcu 8,95 mld odsłon i dobowo spędzało średnio 30 minut i 3 sekundy, a na Google.pl 12,78 mln użytkowników wygenerowało 768,7 mln odsłon, spędzając przez dobę przeciętnie 14 minut i 4 sekundy. W porównaniu z czerwcem ub.r. zasięg pierwszej domeny zwiększył się z 89,93 do 92,86 proc., a tej drugiej zmalał z 51,12 do 46,97 proc.
Onet.pl osiągnął wzrost zasięgu z 57,78 do 65,01 proc., dzięki czemu wyprzedził w tej statystyce Allegro.pl (wzrost z 59,27 do 64,6 proc.) i WP.pl (z 57,99 do 62 proc.).
W tym ostatnim portalu użytkownik przez dobę spędzał średnio 32 minuty i 31 sekund, na Google.com było to 30 minut i 3 sekundy, a na o2.pl - 29 minut i sekundę

RASP wyprzedził Wirtualną Polskę na komputerach
Na komputerach Grupa Google miała 21,04 mln użytkowników (co dało 77,32 proc. zasięgu, wobec 74,4 proc. rok wcześniej), 3,15 mld odsłon oraz 27 minut i 52 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.
Na YouTubie 16,74 mln internautów wykonało 606,7 mln odsłon oraz spędziło przez dobę przeciętnie 12 minut i 35 sekund, a na Facebooku 16,04 mln użytkowników wygenerowało 950,8 mln odsłon oraz korzystało dobowo średnio przez 20 minut i 16 sekund.
Ringier Axel Springer Polska osiągnął rok do roku wzrost zasięgu z 45,79 do 54,84 proc., wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska, której zasięg zwiększył się z 51,91 do 54,12 proc. W serwisach i aplikacjach tego drugiego wydawcy użytkownik w ciągu doby spędził średnio 42 minuty i 49 sekund. W przypadku Grupy TVN były to 43 minuty i 27 sekund, a w przypadku Grupy Interia - 42 minuty i 31 sekund.

Google.com zanotowało na komputerach 20,21 mln użytkowników, 2,59 mld odsłon oraz 26 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, a Google.pl - 10,72 mln użytkowników, 529 mln odsłon oraz 14 minut i 2 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Zasięg Onet.pl poszedł w górę z 36,15 do 43,01 proc., co pozwoliło wyprzedzić WP.pl (w górę z 36,99 do 41,06 proc.). Na o2.pl średni dobowy czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 41 minut i 50 sekund, a na WP.pl - 37 minut i 6 sekund.

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów
Facebook traci w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w zeszłym miesiącu 20,08 mln użytkowników, 73,81 proc. zasięgu, 6,65 mld odsłon oraz 23 minuty i 13 sekund przeciętnego korzystania w ciągu doby.
Grupa OLX przy 14,5 mln użytkowników miała 3,44 mld odsłon, czyli parokrotnie więcej niż mające więcej odwiedzających Ringier Axel Springer Polska (16,25 mln użytkowników i 1,37 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (15,63 mln użytkowników i 1,79 mld odsłon) oraz Grupa Allegro (14,64 mln użytkowników i 1,88 mld odsłon). Zasięg przeglądarkowego Facebooka zmalał rok do roku z 51,51 do 50,24 proc., a liczba jego odsłon - z 1,37 do 1,16 mld.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX użytkownik w ciągu doby spędził średnio 24 minuty i 31 sekund, a na Facebooku - 21 minut i 57 sekund.
Google.com na urządzeniach mobilnych odwiedziło 19,56 mln internautów, wykonując 6,36 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 22 minuty i 50 sekund.
Allegro.pl zanotowało wzrost zasięgu z 38,43 do 44,2 proc., dzięki czemu wysunęło się przed WP.pl, której zasięg poszedł w górę z 41,56 do 43,73 proc.
Na Facebooku średni dobowy czas korzystania wyniósł 21 minut i 57 sekund, a na WP.pl - 19 minut i 3 sekundy.
Od kilku miesięcy w wynikach badania Gemius/PBI prezentowane są dane jedynie aplikacji mobilnych objętych w nim audytem. Aplikacja Allegro w czerwcu br. miała 4,72 mln użytkowników, wobec 3,44 mln rok wcześniej, natomiast z aplikacji OLX skorzystało 4,04 mln internautów.
Aplikacja Player miała 601,6 tys. użytkowników, WP Poczta - 594,9 tys., a Jakdojade - 584 tys.
Liczebność próby: N=258256. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów











