W marcu br. strony i aplikacje Google’a odwiedziło 26,71 mln realnych użytkowników, czyli 93,51 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 7,21 mld odsłon, a każdy przez dzień spędził przeciętnie 28 minut i 36 sekund. W skali roku zasięg tego wydawcy zmalał o 2,55 pkt proc., a liczba odsłon wzrosła o 390,3 mln.
Facebook zanotował natomiast spadki we wszystkim statystykach - w zeszłym miesiącu zanotował 22,16 mln użytkowników (77,6 proc. zasięgu), 3,39 mld odsłon oraz 25 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, a rok wcześniej - 22,56 mln użytkowników (80,01 proc. zasięgu), 4,71 mld odsłon oraz 32 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania.
Zasięgowo sporo zyskała Grupa Wirtualna Polska - z 74,33 do 78,74 proc., dzięki czemu wyprzedziła Facebooka. Przy czym liczba odsłon Grupy WP zmalała z 4,13 do 3,06 mln, a przeciętny czas korzystania przez dzień - z 40 minut i 4 sekund do 36 minut i 54 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska przy minimalnym spadku zasięgu (z 75,19 do 75,08 proc.) straciła znaczną część odsłon (z 3,1 do 2,3 mld zł) i średniego czasu korzystania (z 28 minut i 48 sekund do 24 minut i 38 sekund). Natomiast YouTube dużo stracił i zasięgowo (z 74,03 do 69,72 proc.), i pod względem liczby odsłon (z 1,35 mld do 912,6 mln), a zasięg Grupy Interia.pl zmalał z 72,2 do 67,35 proc.
W przypadku Grupy Allegro zasięg wzrósł z 62,19 do 64,22 proc., a liczba odsłon zmalała z 2,07 do 2,31 mld, a w przypadku Grupy OLX zasięg zwiększył się z 58,13 do 61,25 proc., liczba odsłon - z 1,59 do 4,84 mld.
Grupa Polska Press osiągnęła wzrost zasięgu z 56,64 do 61,96 proc. i liczby odsłon z 469,2 do 656,2 mln, a Grupa Gazeta.pl - wzrost zasięgu z 57,73 do 61,45 proc. przy spadku liczby odsłon z 694,8 do 614,4 mln.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28,5 mln, z czego 23,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,4 mln na urządzeniach mobilnych. Rok wcześniej było to 28,2 mln ogółem, 24,5 mln na komputerach i 22,2 mln na urządzeniach mobilnych.
Na Google.com w zeszłym miesiącu 25,83 mln internautów wykonało 5,71 mld odsłon oraz spędziło w ciągu dnia średnio po 26 minut i 19 sekund (wobec 20,67 mln użytkowników, 857,4 mln odsłon oraz 9 minut i sekundę przeciętnego czasu rok wcześniej, a na Google.pl 16,19 mln internautów wykonało 1,39 mld odsłon oraz korzystało średnio przez 15 minut i 45 sekund (przed rokiem było to 26,27 mln użytkowników, 5,87 mld odsłon oraz 29 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania).

Allegro.pl wyprzedziło Onet - zanotowało wzrost zasięgu z 59,96 do 61,82 proc. (przy spadku liczby odsłon z 1,45 do 1,43 mld), podczas gdy Onet.pl stracił na zasięgu (z 62,52 do 60,63 proc.) i pod względem liczby odsłon (z 1,78 do 1,64 mld). Natomiast WP.pl przy wzroście zasięgu (z 53,4 do 58,48 proc.) straciła znaczną część odsłon (spadek z 3,04 do 1,97 mld), podobnie jak Gazeta.pl: zasięg w górę z 36 do 41,25 proc., liczba odsłon w dół z 273,3 do 216,4 mln.
Interia.pl zanotowała spadek zasięgu z 52,37 do 49,28 proc. i liczby odsłon z 828,1 do 790,1 mln zł, a OLX.pl - wzrost zasięgu z 45,47 do 50,12 proc. i liczby odsłon z 1,15 do 1,82 mld.

Na komputerach Grupa Google miała 21,8 mln realnych użytkowników, 3,46 mld odsłon oraz 29 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia.
YouTube przy 17,51 mln użytkowników miał 626,7 mln odsłon oraz 13 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania przez dzień, a Facebook przy 17,1 mln użytkowników zanotował 1,26 mld odsłon oraz 24 minuty i 20 sekund średniego czasu.
Grupa Wirtualna Polska miała 15,63 mln użytkowników, 1,54 mld odsłon oraz 42 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu dnia, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 14,1 mln użytkowników, 1,08 mld odsłon oraz 28 minut i 40 sekund przeciętnego czasu.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN internauta spędził przez dzień średnio 44 minuty i 39 sekund, a na stronach i w aplikacjach Grupy Interia.pl - 40 minut i 18 sekund.

Na Google.com 20,65 mln internautów wykonało 2,61 mld odsłon oraz korzystało przez dzień średnio po 27 minut i 35 sekund, a na Google.pl - 13,22 mln użytkowników wykonało 793,2 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 15 minut i 42 sekundy.
Allegro.pl przy 12,27 mln użytkowników miało 851,5 mln odsłon, Onet - 11,09 mln użytkowników i 918 mln odsłon, a WP.pl - 10,94 mln użytkowników i 1,07 mld odsłon.

Na tym ostatnim portalu odwiedzający w ciągu dnia spędził przeciętnie 39 minut i 50 sekund, a na o2.pl - 41 minut i 20 sekund.
Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 20,09 mln użytkowników, 3,75 mld odsłon oraz 16 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu jednego dnia.
Grupa Wirtualna Polska miała 17,02 mln odwiedzających, 1,52 mld odsłon oraz 20 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 16,34 mln użytkowników, 1,22 mld odsłon oraz 14 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX użytkownik spędził przez dzień średnio 25 minut i 56 sekund, a w przypadku Grupy TVP były to 24 minuty i 2 sekundy.
Google.com miało w mobile’u 19,3 mln użytkowników, 3,09 mld odsłon oraz 15 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu jednego dnia, a Google.pl - 7,16 mln użytkowników, 598,4 mln odsłon oraz 12 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania.
Onet.pl przy 12,54 mln odwiedzających zanotował 724,2 mln odsłon oraz 17 minut i 38 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez dzień, a WP.pl miała 11,98 mln odsłon, 900,8 mln odsłon oraz 20 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.
Natomiast na OLX.pl 10,07 mln internautów wykonało 938 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 16 minut i 9 sekund.
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w marcu 20,59 mln internautów (co dało 72,11 proc. zasięgu), a z YouTube’a - 19,74 mln. W zestawieniu jest też wiele innych aplikacji Google’a, m.in. Mapy Google (16,58 mln), Gmail (13,26 mln), Dysk Google (12,39 mln) oraz Zdjęcia Google (9,22 mln).
Natomiast wśród aplikacji należących do Facebooka liderem jest Messenger (16,5 mln użytkowników), wyprzedzający Facebooka (13,23 mln), WhatsAppa (8,3 mln) i Instagram (6,89 mln).
Rossmann PL miał 6,8 mln użytkowników, aplikacja OLX.pl - 3,95 mln, AliExpress - 3,74 mln, a Allegro - 3,39 mln.
Liczebność próby: N= 170619. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.











