RASP i YouTube zyskują - Grupa WP, OLX i Grupa Gazeta.pl ze spadkami (Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły strony i aplikacje Google, Ringier Axel Springer Polska, YouTube i Allegro, natomiast zmalały zasięgi Grupy Wirtualna Polska, OLX.pl i Grupy Gazeta.pl. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika zanotowały Facebook, OLX, Ceneo i Allegro. Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,83 mln polskich internautów, czyli 95,11 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali tam 9,04 mld odsłon, a każdy korzystał z nich w ciągu doby średnio przez 31 minut i 9 sekund.

Google jest liderem we wszystkich tych statystykach, przy czym przeglądarkowy Facebook zanotował taki sam przeciętny czas korzystania w ciągu doby. Zajmująca drugie miejsce Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 22,45 mln użytkowników i 2,61 mld odsłon, Facebook - 22,21 mln użytkowników i 2,44 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 21,12 mln użytkowników i 3,84 ml odsłon.

W porównaniu z kwietniem ub.r. Grupa Google zanotowała wzrost zasięgu z 94,23 do 95,11 proc., Facebook - z 77,93 do 78,75 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 74,4 do 79,59 proc., a YouTube - z 67,71 do 74,01 proc. Natomiast zasięg Grupy Wirtualna Polska zmalał z 77,08 do 74,89 proc.

Grupa Allegro przy 19,4 mln użytkowników miała 3,22 mld odsłon (jej zasięg rok do roku wzrósł z 63,03 do 68,78 proc.), natomiast Grupa OLX zanotowała 16,47 mln odwiedzających i 4,38 mld odsłon (jej zasięg spadł z 60,47 do 58,41 proc.). Zmalał też zasięg Grupy Gazeta.pl (z 60,77 do 58,07 proc.), przy czym liczba jej odsłon zwiększyła się z 516,62 do 619,18 mln.

Rośnie Grupa Cyfrowy Polsat

W górę poszedł też zasięg Grupy ZPR Media (z 45,8 do 52,06 proc.), Grupy TVN (z 43,63 do 52,06 proc.), Grupy Ceneo.pl (z 39,54 do 43,03 proc.), Grupy Cyfrowy Polsat (z 32,54 do 37,75 proc.), Grupy Eurozet (z 30,98 do 37,24 proc.) i Grupy Gazetaprawna.pl (z 23,44 do 33,81 proc.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w kwietniu na 28,2 mln (to tyle samo co przed rokiem). Z sieci na komputerach korzystało 23,7 mln użytkowników (1,1 mln więcej niż kwietniu ub.r.), a na smartfonach i tabletach - 24,2 mln (tyle samo co rok wcześniej).

grafika

Google.com z 26 mln internautów

Google.com w kwietniu br. odwiedziło 26,25 mln polskich internautów (to dało 93,08 proc. zasięgu), wykonując 7,82 mld odsłon i spędzając tam przez dobę średnio 29 minut i 6 sekund. Przed rokiem domena miała 25,61 mln odwiedzających, 90,72 proc. zasięgu, 6 mld odsłon oraz 24 minuty i 15 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Z kolei Google.pl miało w zeszłym miesiącu 13,75 mln odwiedzających, 48,75 proc. zasięgu 995,46 mln odsłon i 15 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania przez dobę, wobec 15,51 mln użytkowników, 54,95 proc. zasięgu, 1,6 mld odsłon oraz 14 minut i 10 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Onet przed WP

YouTube zanotował 20,88 mln użytkowników i 972,01 mln odsłon, Onet.pl - 18,96 mln odwiedzających i 1,79 mld odsłon (jego zasięg w ciągu roku zwiększył się z 60,86 do 67,23 proc.), Allegro.pl - 18,08 mln użytkowników i 1,84 mld odsłon (zasięg rok do roku wzrósł z 60,23 do 64,08 proc.), a WP.pl - 17,19 mln użytkowników i 2,6 mld odsłon (zasięg wzrósł z 58,79 do 60,93 proc.).

Interia.pl zanotowała spadek zasięgu rok do roku z 50,73 do 49,34 proc., OLX.pl - z 49,9 do 46,52 proc., Gazeta.pl - wzrost z 39,8 do 41,99 proc., a TVN24.pl - wzrost z 30,34 do 35,53 proc.

grafika

Tylko na komputerach w serwisach i aplikacjach Grupy Google 22,41 mln użytkowników (79,45 proc. wszystkich internautów w Polsce) wykonało 3,72 mld odsłon i korzystało każdego dnia średnio przez 30 minut i 41 sekund. Przed rokiem wydawca zanotował 21,25 mln odwiedzających, 75,3 proc. zasięgu i 3,41 mld odsłon.

Przeglądarkowy YouTube miał w zeszłym miesiącu 18,4 mln użytkowników, 65,22 proc. zasięgu i 712,66 mln odsłon (wobec 16,7 mln użytkowników, 59,16 proc. zasięgu i 635,37 mln odsłon).

Po ponad miliard odsłon zanotowały przeglądarkowy Facebook (17,39 mln odwiedzających i 1,12 mld odsłon), Grupa Ringier Axel Springer Polska (16,27 mln użytkowników i 1,03 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (15,1 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) oraz Grupa Allegro (13,08 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon).

grafika

Google.com w zeszłym miesiącu odwiedziło na komputerach 21,53 mln internautów (co dało 76,34 proc. zasięgu), wykonując prawie 3 mld odsłon i spędzając przez dobę średnio 29 minut i 6 sekund, a Google.pl - 11,28 mln użytkowników (40 proc. zasięgu), generując 649,24 mln odsłon

Przeglądarkowy Facebook zanotował 17,39 mln odwiedzających i 1,12 mld odsłon, Onet.pl - 13,06 mln użytkowników i 816,33 mln odsłon, Allegro.pl - 12,59 mln użytkowników i 1,02 mld odsłon, a WP.pl - 11,7 mln użytkowników i 1,19 mld odsłon.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 20,46 mln użytkowników, 72,54 proc. zasięgu, 5,32 mld odsłon oraz 17 minut i 59 sekund średniego dobowego czasu korzystania, wobec 20,64 mln odwiedzających, 73,12 proc. zasięgu, 4,3 mld odsłon oraz 14 minut i 37 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania przed rokiem.

Grupa Ringier Axel Springer Polska miała 16,4 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 15,13 mln użytkowników i 2,25 mld odsłon, Grupa Allegro - 14,13 mln odwiedzających i 2,18 mld odsłon, a Grupa OLX - 13,73 mln użytkowników i 3,79 mld odsłon.

grafika

Google.com odwiedziło w mobile’u 19,88 mln internautów (co dało 70,48 proc. zasięgu), wykonując 4,82 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 17 minut i 29 sekund, natomiast Google.pl było poza czołową dwudziestką.

Facebook miał 13,66 mln użytkowników i 1,33 mld odsłon, Onet.pl - 13,6 mln odwiedzających i 978,28 mln odsłon, Allegro.pl - 12,23 mln użytkowników i 819,01 mln odsłon, a WP.pl - 12,02 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon.

Na WP.pl średni czas spędzony przez odwiedzającego w ciągu doby wyniósł 26 minut i 22 sekundy, na Facebooku - 25 minut i 6 sekund.

grafika

W rankingu aplikacji mobilnych od marca br. są tylko te audytowane w badaniu Gemius/PBI, czyli należące do czołowych wydawców.

Aplikacja Allegro miała 4,44 mln użytkowników i 15,7 proc. zasięgu (wobec 3,43 mln użytkowników i 12,15 proc. zasięgu w kwietniu ub.r.), natomiast aplikacja OLX.pl zanotowała spadek - w zeszłym miesiącu zanotowała 3,73 mln odwiedzających i 13,2 proc. zasięgu, a przed rokiem - 3,97 mln użytkowników i 14,05 proc. zasięgu.

grafika

Liczebność próby: N= 251125. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019 r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"