Onet.pl znów przed WP.pl, a OLX.pl przed Interią. Mocno w górę SE.pl (Gemius/PBI z lipca)

W lipcu br. w rankingu domen Onet.pl wyprzedził pod względem liczby użytkowników WP.pl, a OLX.pl - Interię. Duży wzrost odwiedzalności oprócz OLX.pl osiągnął SE.pl. Wśród aplikacji mobilnych WhatsApp jest przed Instagramem, a Rossmann PL przed AliExpress i Lidl Plus

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,07 mln realnych użytkowników, czyli 93,29 proc. wszystkich polskich internautów. W czerwcu statystyki były nieco wyższe - 26,14 mln odwiedzających i 93,24 proc. zasięgu.

W przypadku Google’a i wielu innych wydawców oraz domen nie podano liczby odsłon i średniego czasu korzystania w mobile’u i ogółem. Powód? W połowie lipca doszło do nieprawidłowości w działaniu miernika mobilnego. - Dane dla tych wskaźników będą ponownie prezentowane w wynikach miesięcznych za sierpień, są też już na bieżąco dostępne dla plików dziennych i tygodniowych - zaznaczyły PBI i Gemius.

U większości czołowych wydawców zasięgi z miesiąca na miesiąc zmalały. Facebook zanotował spadek o 0,96 pkt proc. do 77,22 proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,41 pkt proc. do 74,64 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 1,05 pkt proc do 70,98 proc., YouTube - o 0,89 pkt proc. do 67,95 proc., a Grupa Interia.pl - o 1,71 pkt proc. do 65,29 proc.

Za to Grupa OLX.pl osiągnęła wzrost o 2,22 pkt proc. do 64,29 proc., dzięki czemu wyprzedziła Grupę Allegro, której zasięg zmalał o 1,15 pkt proc. do 62,5 proc.

Całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,9 mln. Z sieci na komputerach korzystało 22,1 mln osób, a na smartfonach i tabletach - 24,4 mln.

grafika

Google.com odwiedziło w lipcu 25,3 mln polskich internautów, zapewniając 90,51 proc. zasięgu, o 0,58 pkt proc. więcej niż w czerwcu. Natomiast zasięg Google.pl zmalał o 0,84 pkt proc. do 50,28 proc.

Liczba użytkowników WP.pl spadła w skali miesiąca z 16,25 do 15,98 mln, przez co serwis został wyprzedzony pod względem zasięgu przez Onet.pl, który zanotował spadek z 16,2 do 16,07 mln zł. Przy czym Onet miał dużo mniej odsłon (1,39 mld) od WP.pl (1,87 mld).

Z kolei OLX.pl osiągnął wzrost liczby użytkowników z 13,97 do 14,84 mln i odsłon z 1,36 do 1,53 mld. W efekcie pod względem zasięgu wyprzedził Interię (zanotowała spadek z 14,21 do 14,14 mln użytkowników) i Wikipedię (w dół z 14,46 do 14,26 mln).

Dużo zyskał SE.pl - w czerwcu miał 6,84 mln użytkowników i 75,11 mln odsłon, a w lipcu 7,97 mln użytkowników i 98,99 mln odsłon. Dzięki temu przesunęła się m.in. nad TVN24.pl (7,93 mln użytkowników i 133,27 mln odsłon), Naszemiasto.pl (7,5 mln użytkowników i 169,97 mln odsłon) oraz Wyborcza.pl (7,2 mln użytkowników i 68,38 mln odsłon) oraz Money.pl (7,13 mln użytkowników i 58,78 mln odsłon).

Na WP.pl odwiedzający spędził w ciągu doby średnio 29 minut i 38 sekund, na o2.pl - 29 minut i 13 sekund, a na Onecie - 23 minuty i 3 sekundy.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło w lipcu 20,6 mln internautów, wykonując prawie 3 mld odsłon i spędzając przez dobę przeciętnie 31 minut i 9 sekund. YouTube przy 16,46 mln użytkowników miał 570,67 mln odsłon oraz 13 minut i 35 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Facebook zanotował 16,23 mln odwiedzających i 1,11 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,53 mln użytkowników i 1,35 mld odsłon.

Trzej czołowi wydawcy zanotowali spadki zasięgów w skali miesiąca - Grupa Google o 0,68 pkt proc. do 73,72 proc., YouTube - o 0,52 pkt proc. do 58,89 proc., a Facebook - o 0,1 pkt proc. do 58,08 proc.

Za to Grupa Wirtualna Polska zyskała 0,07 pkt proc. zasięgu, Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 0,26 pkt proc., a Grupa OLX - o 1,72 pkt proc., a Grupa Ceneo.pl - o 1,93 pkt proc.

grafika

Google.com przy spadku liczby użytkowników w skali miesiąca z 19,72 do 19,56 mln użytkowników osiągnęło wzrost liczby odsłon z 2,2 do 2,36 mld oraz średniego dobowego czasu korzystania z 28 minut i 23 sekund do 29 minut i 43 sekund.

Na OLX.pl liczba użytkowników wzrosła z 8,1 do 8,59 mln, a liczba odsłon - z 606 do 670,15 mln.

W przypadku o2.pl przeciętny czas korzystania przez dobę wynosił 33 minuty i 35 sekund, a na WP.pl - 31 minut i 59 sekund.

grafika

W mobile’u Grupa Google miała w lipcu 20,29 mln odwiedzających, wobec 20,1 mln miesiąc wcześniej.

Natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek liczby użytkowników z 15,74 do 15,12 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 15,2 do 14,93 mln, a Grupa Interia.pl - z 14,44 do 13,98 mln.

Ten ostatni wydawca został wyprzedzony przez Facebooka (zanotował spadek z 14,44 do 14,04 mln użytkowników) i Grupę OLX (osiągnęła wzrost z 14,35 do 14,64 mln).

grafika

Google.com zanotowało w skali miesiąca wzrost z 19,21 do 19,69 mln użytkowników, a Google.pl - spadek z 6,16 do 5,36 mln.

Onet.pl zyskał pod względem liczby użytkowników (z 11,68 do 11,79 mln) i odsłon (z 626,9 do 669,3 mln), natomiast WP.pl przy spadku liczby odwiedzających (z 11,65 do 11,43 mln) zyskała pod względem odsłon (z 858 do 933,4 mln).

grafika

Wśród dziesięciu najpopularniejszych aplikacji mobilnych sześć należy do Google’a, w tym trzy na pierwszych miejscach: Google (20,76 mln użytkowników w zeszłym miesiącu), YouTube (19,77 mln) i Mapy Google (17,25 mln).

Z kolei cztery są własnością Facebooka: Messenger (15,07 mln), Facebook (13,4 mln), WhatsApp (7,65 mln) i Instagram (7,1 mln).

grafika

Liczebność próby: N= 174803. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"