Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2015 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (styczeń 2015 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Biznes, finanse, prawo

Strony Grupy Wirtualna Polska zyskały w skali miesiąca 554,7 tys. użytkowników i 13,9 mln krajowych odsłon mobilnych (przed rokiem strony Wirtualnej Polski, Grupy o2 i Grupy Money.pl były jeszcze klasyfikowane osobno).

Witryny Onetu i RASP zanotowały o 36,3 tys. użytkowników mniej i 7,2 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej, a strony Grupy Gazetaprawna.pl - o 469,3 tys. użytkowników i 4,26 mln odsłon więcej.

Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło 608,8 tys. internautów, którzy wykonali 3,27 mln odsłon krajowych (wobec 496,7 tys. użytkowników i 2,83 mln odsłon w styczniu ub.r.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-wp-dalej-przed-onetem-i-rasp-nk-pl-stracila-polowe-uzytkownikow ##

 

Informacje i publicystyka

Serwisy Onetu i RASP zyskały w skali roku 458,5 tys. użytkowników i 69 mln odsłon krajowych, a strony Polskapresse i Mediów Regionalnych - 380 tys. użytkowników i 42,9 mln odsłon, natomiast serwisy Gazeta.pl - straciły 727,3 tys. użytkowników, zyskując 12,2 mln odsłon.

Witryny Grupy WP zanotowały o 130,8 tys. użytkowników i 12,9 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej.

 

Kultura i rozrywka

YouTube’a odwiedziło o 1,02 mln polskich internautów więcej niż w styczniu ub.r.

Strony Onetu i RASP w skali roku zyskały 792,1 tys. użytkowników i 4,1 mln odsłon krajowych, Filmweb.pl - 557,2 tys. użytkowników (tracąc 11,9 mln odsłon krajowych), a Cda.pl - 1,99 mln użytkowników i 75,7 mln odsłon.

Z kolei serwisy Grupy WP zanotowały o 79 tys. użytkowników mniej i 26,3 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej.

Na kolejnych podstronach wyniki w pozostałych kategoriach tematycznych

Motoryzacja

Witryny Allegro i GG zanotowały o 78,2 tys. użytkowników więcej i 106,3 mln odsłon krajowych niż w styczniu ub.r., a strony Onetu i RASP - o 61 tys. użytkowników i 23,9 mln odsłon więcej.

Serwisy Grupy WP w skali miesiąca zyskały 111,1 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon krajowych.

 

Budownictwo i nieruchomości

Strony Allegro i GG zyskały w skali roku 582 tys. użytkowników i 32,5 mln odsłon krajowych, a witryny ZPR Media - 533,9 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon.

Za to strony Gazeta.pl straciły 152,2 tys. użytkowników i 5,9 mln odsłon krajowych, a serwisy Polskapresse i Mediów Regionalnych przy 165,2 tys. użytkowników mniej zanotowały 23,3 mln odsłon więcej.

 

Edukacja

Wikipedia miała o 398,4 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem, strony Google z tej kategorii - o 29 tys. więcej, a Zadane.pl - o 817,7 tys. więcej.

Erotyka

Redtube.com zyskał w skali roku 1,14 mln użytkowników, Pornhub.com zanotował bardzo podobny wynik jak przed rokiem. Natomiast Xhamster.com stracił 116,7 tys. użytkowników, a Xvideos.com - 132,7 tys.

 

Sport

Strony Onetu i RASP z tej kategorii zanotowały o 331,8 tys. użytkowników i 28,1 mln odsłon krajowych więcej niż w styczniu ub.r., strony Gazeta.pl - o 178,9 tys. użytkowników mniej i 30,6 mln odsłon więcej, a serwisy TVP - aż o 1,4 mln użytkowników i 10,2 mln odsłon więcej.

Z kolei witryny Grupy WP w skali miesiąca 865,9 tys. użytkowników i 38 mln odsłon krajowych.

 

E-commerce

Serwisy Allegro i GG straciły w skali roku 499 tys. użytkowników i 336,5 mln odsłon krajowych, m.in. wskutek wydzielenia z tej grupy stron Ceneo.pl, które w styczniu br. miały 6,68 mln użytkowników i 88,4 mln odsłon.

Do czołówki kategorii awansowały Grupa Onet i RASP oraz Grupa WP, głównie dzięki ruchowi z przejętych w ub.r. serwisów (odpowiednio: Skąpiec.pl i Opineo.pl oraz Homebook.pl i Domodi.pl).

Styl życia

Strony Grupy WP zyskały w skali miesiąca 327 tys. użytkowników i 63,9 mln odsłon krajowych. Z kolei witryny Grupy Onet - RASP zanotowały o 698,3 tys. użytkowników i 56,5 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej, a strony Gazeta.pl - 836,3 tys. użytkowników i 9,4 mln odsłon mniej.

 

Turystyka

Serwisy Onetu i RASP z tej kategorii odwiedziło o 87,1 tys. internautów więcej niż przed rokiem, którzy wykonali o 10,7 mln odsłon krajowych więcej. Booking.com zyskał w skali roku 484,7 tys. użytkowników.

 

Firmowe

Strony Microsoftu zyskały w skali roku 452,1 tys. polskich użytkowników, strony PKO BP - 515,8 tys., a Adobe.com stracił 885,3 tys. Serwis Orange.pl przed rokiem był jeszcze klasyfikowany razem ze stronami Wirtualnej Polski.

Nowe technologie

Witryny Grupy WP o nowych technologiach zanotowały o 618,8 tys. użytkowników i 4,4 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej (przed rokiem strony Wirtualnej Polski, Grupy o2 i Dobreprogramy.pl były jeszcze klasyfikowane oddzielnie.

W skali roku serwisy Onetu i RASP straciły 511,4 tys. użytkowników, zyskując 2,3 mln odsłon krajowych, a Elektroda.pl straciła 275,3 tys. użytkowników.

 

Praca

Goldenline.pl  odwiedziło o 489,1 tys. internautów więcej niż w styczniu ub.r., a strony Grupy Pracuj miały o 167,7 tys. użytkowników mniej i 5,2 mln odsłon krajowych więcej. Indeed.com zyskało w skali roku 122,8 tys. użytkowników.

 

Społeczności

Facebook zyskał w ciągu roku 1,33 mln polskich użytkowników, a serwisy społecznościowe Google - 489,4 tys.

Witryny Gazeta.pl zanotowały o 854,3 tys. użytkowników i 25,8 mln odsłon krajowych mniej niż w styczniu ub.r., strony Onetu i RASP - o 1,74 mln użytkowników i 7 mln odsłon mniej, a serwisy Interii - o 2,73 mln użytkowników mniej i 137,9 mln odsłon więcej.

Liczba użytkowników NK.pl zmalała w ciągu roku z 7,16 do 3,22 mln.

Komunikacja

Strony Grupy WP zyskały w skali miesiąca 175 tys. użytkowników i 33 mln odsłon krajowych. Natomiast serwisy Google zanotowały o 889,5 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej.

 

Mapy i lokalizatory

Strony Google z tej kategorii odwiedziło o 1,69 mln polskich internautów więcej niż w styczniu ub.r. Natomiast Zumi.pl zanotowało o 293,3 tys. użytkowników mniej i 7 mln odsłon więcej, a strony Targeo.pl - o 371,8 tys. użytkowników więcej.

 

Hosting

Republika.pl straciła w skali roku 323 tys. użytkowników i 1,01 mln odsłon krajowych. Za to strony hostingowane Home.pl zyskały 141,5 tys. użytkowników, a witryny Google - 484,1 tys.

Publiczne

Serwis Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w miesiącu jej finału odwiedziło 1,5 mln internautów, o 200 tys. więcej niż rok wcześniej. Witryna Sejmu zyskała w skali roku 179,2 tys. użytkowników, a strona ZUS-u straciła 539,7 tys.

 

Wyszukiwarki i katalogi

Strony Google z tej kategorii odwiedziło o 1,22 mln polskich użytkowników więcej niż w styczniu ub.r., a Ask.com - o 1,92 mln mniej. Natomiast witryny Panoramy Fim zanotowały o 230,2 tys. użytkowników i 3,3 mln odsłon krajowych więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"