„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w III kwartale br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 137 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 12,61 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 502 egz., czyli o 65,52 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w III kwartale ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,11 proc. do 2 467 egz.
Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 952 egz., po spadku o 11,83 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coraz-mniej-ludzi-kupuje-prase-w-kioskach-duze-spadki-dgp-i-gpc ##
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 207,81 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na siódmej lokacie z wynikiem 394 egz.
Warto dodać, iż największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) - było to 27,46 proc.
W III kwartale 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku zmalał o 15,91 proc. i wyniósł 1 025 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-i-gazeta-wyborcza-z-najwiekszymi-spadkami-tabloidy-traca-najmniej ##

Na drugiej podstronie wyniki dzienników regionalnych
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w III kwartale br. należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 822 egz., po wzroście w porównaniu do III kwartału ub.r. o 17,09 proc.
Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 7,21 proc. do 565 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Zachodni” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w III kwartale 2014 roku wyniosła 353 egz., po spadku o 17,91 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-regionalne-na-minusie-gazeta-pomorska-wyprzedzila-dziennik-zachodni ##
Największym wzrostem - o 61,24 proc. do 287 egz. - pochwalić się mogła „Gazeta Krakowska”, która również wydawana jest przez Polskapresse. Dziennik ten awansował z pozycji 6. na 4.

Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 9. na 15. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 46,15 proc. i ostatecznie wyniósł 49 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











