Tradycyjne media zarobiły na reklamach w I kwartale br. ponad 7,2 mld zł. Było to 2,3 proc. więcej niż w takim samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy pierwsze miesiące br. zainwestowała w promocję swoich marek 572,8 mln zł, zwiększając wydatki o 16,7 proc. w skali roku. W marcu firma reklamowała m.in. odżywki Formotiva Pharma Nutricion - w ich spotach wystąpił aktor Tomasz Oświeciński.
Drugie miejsce zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami reklamowymi w wysokości 261,8 mln zł - wyższymi rok do roku o 19,7 proc. Trzecia lokata należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska, która w omawianym okresie zwiększyła wydatki o 37,9 proc., do 146,1 mln zł. W połowie marca firma zaczęła promocję, w której do zdobycia były rodzinne książki z przepisami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dobra-luksusowe-3-4-proc-wiecej-na-reklamy-usa-chiny-i-japonia-motorami-wzrostu ##
Wśród pozostałych czołowych reklamodawców I kwartału br. największy wzrost wydatków zanotowały firmy: Natur Produkt Zdrovit (o 62,6 proc., do 98,3 mln zł) i Volkswagen Group Polska (o 55,8 proc., do 115,2 mln zł).
O ponad jedną trzecią więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamy firma Terg, która w minionym kwartale wydała 100,5 mln zł (wzrost o 32,4 proc.). Niewiele mniejszy wzrost (26,3 proc.) zanotowała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - jej reklamy warte były w I kwartale br. 130,6 mln zł.
O 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydał operator komórkowy T-Mobile Polska (106,7 mln zł), a Ferrero Polska przeznaczyło 118,4 mln zł, po wzroście o 9,9 proc. w skali roku.
Spośród firm obecnych w zestawieniu jedynie Orange Polska zredukował budżet reklamowy - o 23,9 proc., ze 125,2 do 95,2 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-z-wiekszymi-wplywami-reklamowymi-niz-tvp1-raport-za-marzec ##











