Środki z NCK na programy TVP, Polskiego Radia i Radia Wnet oraz projekty z fundacjami „Gazety Polskiej” i Jana Pietrzaka

Od listopada 2015 roku Narodowe Centrum Kultury wydało 1,5 mln zł na wspólne projekty programowe i reklamowe z Telewizją Polską, 147 tys. zł - na te z Polskim Radiem, a 306 tys. zł - z Radiem Wnet. 373 tys. zł przeznaczono na wspólne projekty z wydawcą „Gazety Polskiej” i Fundacją Niezależne Media, a 482 tys. zł - na te z fundacją Jana Pietrzaka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Środki z NCK na programy TVP, Polskiego Radia i Radia Wnet oraz projekty z fundacjami „Gazety Polskiej” i Jana Pietrzaka

Wykaz wydatków Narodowego Centrum Kultury o charakterze programowym i reklamowym został przekazany w odpowiedzi ministra kultury i dziedzictwa narodowego na interpelację posła PO Krzysztofa Brejzy, który zapytał o środki przeznaczone przez NCK w takiej formie od listopada 2015 roku, kiedy władzę przejął rząd sformowany przez PiS.

Z wykazu wynika, że ok. 1,5 mln zł przekazano na projekty zrealizowane przez Telewizję Polską. Prawie 150 tys. zł przekazano w lutym ub.r. na nagranie koncertu w hołdzie Żołnierzom Wyklętym, 130 tys. zł - w marcu ub.r. na „Historię o Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim”, 150 tys. zł - w kwietniu ub.r. na „Wielki Test z Historii”, 50 tys. zł - w sierpniu ub.r. na widowisko „Gdzie Ty idziesz Dziewczyno”, 300 tys. zł - w listopadzie ub.r. na „Wielki Test o Sienkiewiczu”, 500 tys. zł - w grudniu ub.r. na koncert bożonarodzeniowy „Hej Kolęda, Kolęda”, a 248,4 tys. zł - w grudniu ub.r. na program o inauguracji obchodów 75-lecia Aktion Reinhard.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mniejsze-wplywy-tvp-z-reklam-i-abonamentu-w-2016-roku ##

Polskiemu Radiu przekazano 25,3 tys. zł w listopadzie 2015 roku na organizację koncertów symfonicznych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Ignacego Paderewskiego, 2 tys. zł we wrześniu ub.r. na audycji dotyczącej „Narodowego Czytania” oraz 119,9 tys. zł na emisję spotu Festiwalu Wschód Kultury. Radio Wnet otrzymało 45 tys. zł w grudniu 2015 roku na realizację 11 audycji o historii polskich świętych, 61,5 tys. zł w kwietniu ub.r. na produkcję 10 audycji dotyczących rocznicy chrztu Polski, a 200 tys. zł w grudniu ub.r. na realizację słuchowisk radiowych „Cichociemni Wyklęci”.

Po dwa dofinansowania otrzymały „Tygodnik Powszechny”, Fratria (wydawca m.in. „W Sieci” i wPolityce.pl) oraz Gremi Media Communication (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”). „Tygodnikowi Powszechnemu” przekazano 6,1 tys. zł w lipcu ub.r. na reklamę koncertu „Strefa Chwały” podczas Światowych Dni Młodzieży oraz 22 tys. zł w listopadzie ub.r. na wydanie sekcji pisma poświęconej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Fratria otrzymała 2,9 tys. zł w sierpniu ub.r. za reklamy we „W Sieci Historia” promujące konkurs na scenariusz filmu historycznego oraz 67,7 tys. zł na publikację w tym magazynie sekcji o rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Gremi Media Communication dostała pieniądze za takie same usługi, tyle że w „Plusie Minusie”, weekendowym wydaniu „Rzeczpospolitej”: 9,8 tys. zł za reklamy konkursu na scenariusz filmu historycznego i 50 tys. zł na sekcję o rocznicy niepodległości.

Fundacja Lux Veritatis dostała w maju ub.r. 70,7 tys. zł na realizację i emisję w Telewizji Trwam trzech odcinków programu „Chrzest - moja nadzieja”, Katolicka Agencja Informacyjna - 65,9 tys. zł w marcu ub.r. na obsługę medialną 1050. rocznicy chrztu Polski, Instytut Gość Media - 10,4 tys. zł w sierpniu ub.r. na dodanie gry edukacyjnej „Początek PL” do „Małego Gościa Niedzielnego”, Agora - 9,9 tys. zł w czerwcu ub.r. za emisję reklam, a Time - 7,5 tys. zł w czerwcu ub.r. na produkcję i emisję w Radiu Eska spotu Festiwalu Wschód Kultury.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-finansowa-wygrywa-w-sadzie-z-narodowym-centrum-kultury-finansowanie-ksiazek-petru-nie-miesci-sie-w-statucie ##

Krzysztof Brejza zapytał też ministra kultury i dziedzictwa narodowego, jakie kwoty od Narodowego Centrum Kultury otrzymały firma Niezależne Wydawnictwo Polskie (wydawca „Gazety Polskiej”), związana z nią Fundacja Niezależne Media oraz Fundacja Towarzystwo Patriotyczne Jana Pietrzaka.

I tak Niezależne Wydawnictwo Polskie dostało 51,5 tys. zł na cykliczne wkładki o tematyce historycznej w „Gazecie Polskiej” i 20 tys. zł na wydanie i rozpowszechnianie razem z NCK „Śpiewnika Polskich Kolęd”. Fundacja Niezależne Media otrzymała 241,7 tys. zł na realizację  festynu rodzinnego „Vivat maj 3 maj” i 60 tys. zł na realizacja festynu „Nam twierdzą będzie każdy próg” w rocznicę Bitwy Warszawskiej (oba wydarzenia były organizowane wspólnie z NCK). Natomiast Fundacji Towarzystwo Patriotyczne Jana Pietrzaka przyznano dofinansowania na trzy projekty zrealizowane wspólnie z NCK: 176,8 tys. zł na koncert „Zwycięstwo 1920”, 170,5 tys. zł na koncert z okazji Święta Niepodległości, a 135,3 tys. zł na projekt artystyczny „Czas Poloneza”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"