Do 5 lipca br. zainteresowane firmy mogły zgłaszać się do drugiego dialogu technicznego, poprzedzającego wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sprawie badania założycielskiego rynku mediów i jego kontroli. We wskazanym terminie zgłosiło się 6 firm: Ipsos, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, Kantar Polska, Polsat Media Biuro Reklamy, PBS, AGB Nielsen Research.
Po terminie za zgodą KRRiT dołączyła kilka dni temu Fratria - wydawca tygodnika „Sieci” oraz portalu wPolityce.pl, a także firma Danae. To jednak nie koniec: w ostatnich dniach do grona zainteresowanych zgłosił się NASK - Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa.
„Interesujące rozwiązanie”
Marcin Bochenek, dyrektor projektów strategicznych w NASK w rozmowie z nami stwierdził, że instytut zgłosił się do dialogu, ponieważ chce zaproponować własną wizję i sposób pomiaru tele- i audiometrycznego. Nie chciał jednak zdradzić szczegółów.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl powiedział, że „temat badań jest niezwykle interesujący, dlatego instytut postanowił się mu przyjrzeć z punktu widzenia wyzwania badawczego”.
W strukturach NASK od kilku miesięcy funkcjonuje Pracownia Badań Społecznych w Pionie Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. To ona będzie reprezentować podmiot w dialogu technicznym.
Jak udało się nam dowiedzieć, w czwartek 2 sierpnia br. odbywają się ostatnie spotkania z firmami w ramach drugiego etapu dialogu technicznego. Natomiast w piątek, 3 sierpnia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji organizuje konsultacje społeczne dla wszystkich zainteresowanych tematem badań rynku mediów. Spotkanie będzie dotyczyć zarówno wyboru technologii pomiarowej, jak i wdrożenia ogólnopolskiego panelu badania konsumpcji mediów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polsat-liderem-ogladalnosci-w-2017-roku-tvn24-najwyzej-wsrod-kanalow-tematycznych-top-150-kanalow,7171502630848641a ##

Alternatywa dla badań Nielsena i Radia Track
Badanie KRRiT ma być alternatywą dla zarówno pomiaru Nielsena - obecnie monopolisty na rynku badań telemetrycznych oraz Radia Track. Badanie organizowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji zakładają pilotaż, w którym próba badawcza obejmie 10 tys. wywiadów. Dialog techniczny ma służyć opracowaniu założeń dla właściwego badania - założycielskiego. Badania mają być realizowane za pieniądze publiczne, zapewnione z budżetu KRRiT, na które Rada dysponuje sumą ok. 15 mln zł.
Pod koniec tego roku ma zostać uruchomiony pilotażowy panel oparty na pomiarze pasywnym. Po spotkaniach z firmami, które w dialogu technicznym przedstawią swoje propozycje, KRRiT zacznie testy polegające na wdrożeniu mikropaneli. Dyrektor badań konsumpcji mediów z ramienia KRRiT, Michał Wigurski powiedział nam jakiś czas temu, że „pierwsze wnioski z przeprowadzonego dialogu technicznego będzie można formułować już na początku sierpnia”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rmf-fm-liderem-w-2017-roku-najnizszy-w-historii-wynik-jedynki-eska-wyprzedzila-trojke,7171511330478209a ##
Wkrótce powstanie Telemetria Polska
Wiadomo już, że powstanie specjalna jednostka, która będzie nadzorować sposób przeprowadzania badań rynku mediów. Będzie zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku i sama pełnić rolę nadzorcy.
Z naszych informacji wynika, że nadal trwają prace nad stworzeniem struktur tej jednostki. Wszystko wskazuje na to, że spółka, która będzie nadzorować badania będzie nosić tę samą nazwę, co projekt badania - Telemetria Polska. Nazwa ta została po raz pierwszy użyta przez KRRiT 26 lipca br.
Nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przed paroma miesiącami zaproponowała również, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku i sama pełnić rolę nadzorcy. Z naszych informacji wynika, że nadal trwają prace nad stworzeniem struktur tej jednostki. Pilotaże nowych rozwiązań mają ruszyć do końca tego roku, a docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat. KRRiT dysponuje na nowy projekt budżetem w wysokości ok. 15 mln złotych.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##











