Nastroje konsumenckie coraz gorsze

Kryzys gospodarczy odbija się na nastrojach konsumentów. Ichpesymizm wyraźnie wzrósł w stosunku do i tak spadkowego względemnastrojów stycznia. Już prawie dwie trzecie Polaków spodziewa sięwzrostu bezrobocia.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kłopoty na światowych giełdach i słaby kurs złotego mają wydatnywpływ na nastroje Polaków. Jak pokazują wyniki badań Ipsos wskaźnikoptymizmu spadł aż o 13 punktów i jest najniższy od końca 2001roku, czyli okresu silnego spowolnienia gospodarczego.

Dodatkowo spadła również ocena klimatu gospodarczego (o 16 pkt),jak i skłonność do zakupów (10 pkt). Co ciekawe, w lutym obniżenienastrojów w większym stopniu dotyczyło osób o ponadprzeciętnychdochodach (- 12 pkt), niż o dochodach poniżej średniej (- 8pkt).

Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przybierać wartości zprzedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest nawynikach badania przeprowadzonego między 5 a 10 lutego 2009 roku nareprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1008 Polaków, którzyukończyli 15 lat. Badanie przeprowadziła firma Ipsos.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji