NEONET dynamicznie rozwija sieć sprzedaży – ma już 400 sklepów

NEONET, jedna z największych w Polsce sieci RTV AGD, otworzył 2 nowe sklepy – w Głogowie oraz Mysłowicach. Tym samym, liczba sklepów NEONET, obejmująca jednostki własne i franczyzowe, przekroczyła okrągłą sumę 400. NEONET jest obecnie trzecią pod względem sprzedaży siecią w Polsce, a jednocześnie liderem w rynkowym segmencie miast poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Liczba 400 sklepów plasuje go natomiast na pozycji nr 1, jeżeli chodzi o ilość sklepów. Dynamiczny rozwój sieci dystrybucji to jeden z filarów strategii biznesowej NEONET na najbliższy rok – towarzyszy mu wprowadzenie nowego formatu sklepów. Koncentrując się nadal na lokalizacjach poniżej 200 tys. mieszkańców, NEONET utrzymuje swoje stałe przewagi rynkowe - konsekwentną politykę niskich cen, ekspercką obsługę, bardzo szeroki wybór produktów dostępnych w sklepach oraz pełną (ponad 10 000 indeksów) ofertę produktową dostępną dla Klienta w ciągu 24 godzin.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Firma NEONET to jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu RTV, AGD, IT. Wraz z otwartymi w ostatnich dniach lokalizacjami w Głogowie i Mysłowicach, w całym kraju działa już ponad 400 sklepów pod jej szyldem. Liczba ponad 400 lokalizacji plasuje NEONET na pozycji lidera pod względem ilości placówek – lista ta obejmuje zarówno sklepy własne (248), jak i franczyzowe (153). Tak rozbudowana sieć sprzedaży pozwala firmie zbudować ogólnopolski zasięg, o skali nieporównywalnej dla tradycyjnych, obecnych wyłącznie w wielkich miastach, hipermarketów.

NEONET konsekwentnie wzmacnia pozycję lidera w swoim segmencie rynku, koncentrując się głównie na lokalizacjach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Rozbudowie sieci towarzyszą także kolejne modernizacje, odpowiadające na zmieniające się trendy i rosnące oczekiwania konsumentów – przede wszystkim nowe rozwiązania w formacie sklepów oraz stałe poszerzanie asortymentu.

Wraz z generalnym rozwojem ogólnopolskich sieci handlowych i usługowych oraz rozszerzaniem ich zasięgu na coraz mniejsze miejscowości, widać duże zmiany w zachowaniach konsumentów. Kilka lat temu, wraz z powstawaniem kolejnych wielkopowierzchniowych marketów w aglomeracjach, dało się zaobserwować wyraźny trend migracji zakupowych z mniejszych miejscowości. Ich mieszkańcy na tzw. „duże zakupy” chętnie wybierali się do największych centrów handlowych, oddalonych nawet o kilkadziesiąt kilometrów.

„Dziś trend ten ulega odwróceniu. Największe sieci sprzedaży – kilka lat temu banki czy telekomy, a następnie także sieci handlowe: z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej - rozwijają swój zasięg na coraz mniejsze miasta. Konsumenci z tych lokalizacji mają dziś na miejscu dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów i usług. Przyzwyczajeni do szerokiego wyboru, stawiają też coraz wyższe oczekiwania samym sklepom – standardowi wnętrz, obsłudze, dostępności towarów oraz oczywiście niskim cenom. W branżach takich jak RTV/ AGD, oferta w małych miejscowościach nie może dziś odbiegać od tej w największych miastach, a jednocześnie – powinna obejmować typowe dla lokalnych sklepów korzyści, np. niższe niż w hipermarketach ceny” – mówi Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.

„W naszej strategii postawiliśmy na kilka elementów, które odpowiedzą na te potrzeby Klientów. Po pierwsze: NEONET nadal będzie liderem, jeśli chodzi o politykę niskich cen – możemy je utrzymać dzięki niższym kosztom funkcjonowania. Po drugie – będziemy jeszcze bliżej. Cały czas rozwijamy sieć własną i franczyzową. Dziś jesteśmy w Polsce liderem pod względem liczby sklepów. Po trzecie -  wciąż doskonalimy standard sklepów. Nowy format, wprowadzany pilotażowo we flagowych salonach, to m.in. nowocześniejszy design, funkcjonalne przestrzenie, lepsza i  łatwiejsza dostępność produktów dzięki ekspozycji otwartej czy też nasze najnowsze rozwiązanie, czyli sprzedaż bezpośrednio z magazynów logistycznych przy wykorzystaniu specjalnych aplikacji na tablety, w które wyposażyliśmy naszych sprzedawców. Wiąże się to z kluczowym elementem strategii, czyli eliminacją problemu tzw. „krótkiej półki”, charakterystycznej dla wielu sieci lokalnych – w sklepach NEONET oferujemy Klientowi ponad 10 tysięcy produktów. Modele najlepiej dopasowane do potrzeb największej grupy Klientów znajdują się na ekspozycji w sklepach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez multimedialne katalogi – sprzedawca sprowadzi je do sklepu w 24h.

I wreszcie – wyróżnikiem sklepu będzie nadal wysoka jakość obsługi. Konsultanci NEONET to nie tylko sprzedawcy – ich zadaniem jest doradzanie Klientom w wyborze produktu najlepiej spełniającego ich oczekiwania.” – tłumaczy Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.

Ważnym elementem przewagi sklepów zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania, szczególnie w przypadku branży RTV AGD, jest kwestia kosztów transportu zamówionego towaru. Kupując duży sprzęt, jak lodówka, telewizor czy pralka, z dostawą do domu, bez porównania mniej zapłacimy za dostawę ze sklepu w swoim mieście niż z odległego hipermarketu. Klienci, którzy chcą odebrać zakupione towary sami – także te sprowadzone poprzez sklep internetowy www.neonet.pl – mogą zaś darmowo odebrać je w swoich miastach, w firmowych sklepach NEONET-u.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online