Nestlé tworzy Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów

Aby lepiej negocjować z Google, Facebookiem i innymi o Nestlé utworzyło wewnętrzny dział – Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów. Na jego czele stoi Sebastien Szczepaniak.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Nestlé tworzy Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów

Szefem Globalnego Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów ( DcoC)  jest globalny szef sprzedaży i e-biznesu Nestlé, Sebastien Szczepaniak, który kieruje nim wspólnie z globalnym szefem marketingu i komunikacji konsumenckiej – Tomem Budayem.

Dział ten tworzą specjaliści od technologii cyfrowych, których dostarczyły cztery holdingi reklamowe, z którymi Nestle współpracuje: WPP, Publicis, Dentsu i IPG. Będą oni teraz współpracować z menedżerami Nestlé w centrach w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w późniejszym czasie także w innych krajach.

Szczepaniak powiedział, że grupa ta będzie odpowiedzialna za ustanowienie standardów i procesów, które będą miały na celu „zwiększenie odpowiedzialności i skuteczności” mediów cyfrowych, które stanowią obecnie 40 proc. jej globalnych wydatków na reklamę (z czego 65 proc. to programmatic).

- Wierzymy w ten trzeci sposób, który polega na kontynuowaniu współpracy z agencjami, ale na innym poziomie. Chodzi o to, aby wybrać odpowiednich ekspertów w zależności od kompetencji, które chcemy stworzyć wewnętrznie, sprawić, by pracowali pod tym samym dachem i wyznaczyć kilka bardzo wyraźnych kluczowych wskaźników wydajności - wyjaśnił Szczepaniak.

Grupa będzie pracować nad sześcioma kluczowymi „kompetencjami” na początek, którymi są tzw. operacje publiczne, media detaliczne, dynamiczna optymalizacja kreatywna, reklama, dostawa i obrót oraz transparentność.

Będzie także odpowiadać za pomoc lokalnym rynkom w zawieraniu nowych umów z platformami strony popytu (DSP), platformami strony podaży (SSP) i wydawcami.

Nestlé już ograniczyło liczbę dostawców SSP z ponad 65 do zaledwie 10, ale wciąż szuka nawiązania bardziej bezpośrednich relacji na tak zwanych „wynegocjowanych warunkach Nestlé” - w tym gwarancji jakości zapasów, skali i analiz - w całym ekosystemie .Proces ten spowoduje, że DCoC weźmie odpowiedzialność za ustalenie warunków tych umów dla rynków lokalnych. - Jeśli będziemy musieli omówić z Verizonem nowy kontrakt na rynku, rynki zwrócą się do DCoC o przedstawienie ram negocjacji, potrzebnej przejrzystości i standardów, o których mówimy - zapewnia Szczepaniak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele