Pierwsze testy nowej wersji funkcji losowego odtwarzania treści Netflix rozpoczął w aplikacji mobilnej na Androida w kwietniu 2019 r., dotyczyła ona wówczas jedynie poszczególnych odcinków seriali. Teraz Serwis zapowiedział, że wkrótce ta opcja stanie się bardziej dostępna.
Shuffle Play dla każdego
Teraz podczas konferencji Netflix poinformował, że prowadzi obecnie próby wprowadzenia funkcji odtwarzania losowego w nowej formie.
Czytaj także: Netflix wprowadza nowy kodek audio xHE-AAC. Jakość dźwięku dostosowana do warunków i szybkości internetu
W testach mogą uczestniczyć jedynie użytkownicy korzystający z Netfliksa za pośrednictwem aplikacji dostępnej w wybranych modelach telewizorów typu Smart TV.
Netflix wyjaśnia, że funkcja Shuffle Play może sugerować użytkownikowi kolejne produkcje po zakończeniu oglądania każdego filmu lub odcinka serialu na platformie.

Czytaj także: Netflix udostępnił oficjalny zwiastun nowego serialu „Przeznaczenie: Saga Winx”, produkcja zadebiutuje 22 stycznia (wideo)
Treści te będą dobierane przez algorytm indywidualnie dla każdego odbiorcy w zależności od tego, jakie tytuły oglądał on wcześniej i jakimi tytułami był najbardziej zainteresowany. Takie rozwiązanie ma ułatwić widzom wybór treści które mogą go zaciekawić bez konieczności żmudnego przeglądania całego katalogu Netfliksa.
Netflix zapowiada, że Shuffle Play pojawi się nie tylko w odbiornikach Smart TV, ale też w wersji przeglądarkowej serwisu oraz w jego aplikacji mobilnej. Zgodnie z planem dostęp do tej opcji mają otrzymać wszyscy użytkownicy do końca pierwszej połowy 2021 r.
Do momentu opublikowania tego tekstu Netflix nie odpowiedział Wirtualnemedia.pl na pytanie, w jakim terminie z Shuffle Play będą mogli korzystać użytkownicy serwisu w Polsce, których liczbę ocenia się na prawie milion subskrybentów.

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.











