Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching

43 proc. czasu oglądania Netfliksa w Polsce odpowiada pokolenie Y, czyli osoby w wieku 25-39 lat. Co dziesiąty użytkownik stosuje binge-watching, tj. ogląda treści bez przerwy przez 2,5 godziny - wynika z badania firmy Nielsen Audience Measurement.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Z danych przygotowanych przez NAM wynika, że za 43 proc. czasu oglądania Netfliksa odpowiada pokolenie Y, czyli osoby w wieku 25-39 lat, a binge-watching: (przy założeniu ciągłego oglądania treści na platformie przez 2,5 godziny ) stosuje co 10. użytkownik. Natomiast 45 proc. widzów ogląda filmy i seriale na komputerach, 38 proc. na telewizorach, 15 proc. na smartfonach, a 2 proc. na tabletach.

Szczyt oglądalności przypada na godziny wieczorne (21.00-23.00). Użytkownicy częściej oglądają w weekend - 42 proc. wzrost oglądalności w stosunku do dni roboczych (w przypadku TV - 18 proc.).

- Warto zwrócić uwagę, że widzowie Netfliksa to niekoniecznie jego subskrybenci - jesienią Netflix udostępnił za darmo kilka filmów i seriali w ramach akcji promocyjnej. Choć dane, które przekazujemy skupiają się na pierwszej połowie grudnia, to już jakiś czas przyglądamy się zwyczajom Polaków związanym z korzystaniem z tego serwisu i potwierdzamy obserwacje w dłuższej perspektywie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Kopeć z Nielsena.

grafika

Dodaje, że z obserwacji firmy wynika również, że oglądalność Netfliksa „charakteryzuje się pewnym rytmem, cyklicznością”. - Oglądany jest z różną intensywnością, częściej w weekendy. Wydaje się to być powiązaną z nowościami, premierami zamieszczanymi w serwisie. Wyraźnie widać to na przykładzie bingewatchingu - nowy, głośny serial będzie powodował, że ten odsetek osób, które nie mogą się oprzeć by za jednym razem obejrzeć jak najwięcej wzrośnie - informuje nas Kopeć.

Widownia platform będzie rosła, oferta za którą warto zapłacić

Katarzyna Baczyńska, head of media w One House uważa, że widownia wszystkich platform - nie tylko Netfliksa - będzie rosła i rośnie, a COVID tylko ten proces przyspieszył.

- Wynika to po pierwsze: ze słabości telewizji linerarnej w tym specyficznym okresie, po drugie: większej liczby czasu spędzanego w domu i na konsumpcji mediów w ogóle,  po trzecie i najważniejsze: świetnej oferty za którą po prostu warto zapłacić. Jest też kwestia coraz szerszej promocji tych formatów - nie tylko tej płatnej, ale przede wszystkim napędzanej przez samych widzów. Sami przed sobą odpowiedzmy na pytanie, kiedy ostatnio odliczaliśmy minuty do premiery serialu emitowanego w TV, a jak często zdarza nam się to przed zapowiadaną premierą na Netflixie czy HBO – zwraca uwagę Katarzyna Baczyńska.

Dodaje, że takie zjawisko jak binge-watching wiąże się z emocjami, które towarzyszą użytkownikom czekającym na nowe produkcje. - Są produkcje dla których czasami warto zarwać noc. Swojego czasu dość dużo mówiło się o tym, że nie mamy czasu na konsumpcję długich treści - jak się okazuje nie, o ile są one naprawdę ciekawe. Jakie będą następne etapy? Przyrost widzów w starszych grupach - czyli dokładnie ta sama ścieżka, którą przeszedł internet jako taki - uważa ekspertka.

Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7 tys. Nielsen dąży do realizacji projektu total wideo w Polsce, w ramach którego chce monitorować wszystkie treści wideo, pojawiające się na dowolnym ekranie, oglądane w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie.

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"