Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max

Netfliksa odwiedza ponad jedna trzecia polskich internautów, spędzając tam średnio 5,5 godziny. W lutym br. TVP VOD pod względem udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyprzedził Disney+ i HBO Max, a mocno w górę poszły wyniki Canal+ online i Prime Video.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max
Fot. Pixabay

Wyniki badania Mediapanel - obejmujące komputery, smartfony i tablety, natomiast nieuwzględniające smart TV - opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. Netfliksa odwiedziło 10,69 mln polskich internautów, zapewniając 36,02 proc. zasięgu i spędzając średnio po 5 godzin, 31 minut i 19 sekund. Udział witryny w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo wyniósł 52,46 proc.

Przewaga Netfliksa nad najbliższymi konkurentami nie maleje. Kolejne platformy z rankingu zanotowały ponad trzy-cztery użytkowników mniej oraz o przeszło dwie godziny krótszy średni czas korzystania. TVP VOD przyciągnęło 2,43 mln internautów (co dało 8,17 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 30 minut i 2 sekundy, osiągając 7,55 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Ponad 6 proc. udziału zanotowały trzy inne witryny. Disney+ odwiedziło 3,28 mln polskich internautów (11,06 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 20 minut i 50 sekund, co dało 6,86 proc. udziału w łącznym czasie. HBO Max miał 2,83 mln odwiedzających, 9,55 proc. zasięgu, 2 godziny, 42 minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 6,84 proc. udziału w całkowitym czasie, a Player (TVN Warner Bros. Discovery) - 2,91 mln użytkowników, 9,81 proc. zasięgu, 2 godziny, 19 minut i 15 sekund średniego czasu oraz 6,01 proc. w łącznym czasie.

Niżej niż TVP VOD i Player są platformy innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online odwiedziło 1,96 mln internautów (6,62 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 13 minut i 19 sekund, co dało 3,88 proc. zasięgu. Polsat Box Go przyciągnął 1,62 mln użytkowników (5,46 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 59 minut i 55 sekund (2,88 proc. udziału w całkowitym czasie).

Z Prime Video - oferowanego przez Amazon razem z usługą nielimitowanych dostaw zakupów Amazon Prime - skorzystało 2,5 mln polskich internautów (8,43 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie godzinę, 57 minut i 3 sekundy (4,34 proc. w łącznym czasie).

Zestawienie zamykają platformy polskich wydawców działających głównie w internecie (do Wirtualnej Polski należy też Telewizja WP). CDA Premium osiągnęło 1,57 mln odwiedzających, 5,28 proc. zasięgu, godzinę, 20 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania oraz 1,87 proc. udziału w łącznym czasie, natomiast Pilot WP - 1,49 mln użytkowników, 5,03 proc. zasięgu, 56 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu oraz 1,24 proc. udziału w całkowitym czasie.

grafika

Netflix miał tyle samo polskich użytkowników, co miesiąc wcześniej, a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 minut i 31 sekund, czyli 3,4 proc. Mimo to udział witryny w łącznym czasie korzystania ze streamingu zwiększył się o 0,91 pkt proc. (1,8 proc.), bo większość pozostałych platform zanotowała spadki.

Na Disney+ ubyło 62,4 tys. polskich internautów (1,9 proc.) oraz 31 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (18,3 proc.), a na HBO Max - 141,4 tys. użytkowników (4,7 proc.) oraz 32 minut i 13 sekund średniego czasu (16,5 proc.). W konsekwencji udział pierwszej platformy w całkowitym czasie korzystania ze streamingu zmalał o 1,08 pkt proc. (13,6 proc.), a drugiej - o 1,14 pkt proc. (14,3 proc.).

Obie w tej ostatniej statystyce wyprzedziło TVP VOD, którego udział zwiększył się o 0,54 pkt proc. (7,7 proc.), na co złożył się spadek liczby odwiedzających o 112,1 tys. (4,4 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 8 minut i 59 sekund (4,5 proc.).

Canal+ online i Prime Video z dużymi wzrostami

Z kolei Canal+ online stracił 307,8 tys. użytkowników (13,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 41 minut i 43 sekundy (45,5 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie wzrósł o 1,02 pkt proc. (35,7 proc.). Mocno w górę poszedł też udział Prime Video: o 1,01 pkt proc., czyli 30,3 proc. Liczba odwiedzających zmalała o 166,5 tys. (6,2 proc.), s średni czas spędzony przez każdego zwiększył się o 26 minut i 11 sekund (28,8 proc.).

Player przy wzroście liczby internautów o 128,5 tys. (4,6 proc.) i spadku średniego czasu korzystania o 22 minuty i 45 sekund (14 proc.) zanotował niewielki spadek udziału w całkowitym czasie (o 0,19 pkt proc., czyli 3,1 proc.), natomiast udział Polsat Box Go był identyczny jak przed miesiącem - platforma zyskała 93,5 tys. internautów (6,1 proc.), zaś przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 17 minut i 4 sekundy (12,5 proc.).

Na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 31,1 tys. (1,9 proc.), średni czas korzystania - o 11 minut i 30 sekund (12,5 proc.), a udział w łącznym czasie korzystania - o 0,15 pkt proc. (7,4 proc.). Zaś Pilot WP zanotował spadek o 246,9 tys. użytkowników (14,2 proc.), przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o minutę i 48 sekund (3,1 proc.) oraz o 0,14 pkt proc. (10,1 proc.) udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online