Netflix z rekordowym zyskiem i tylko 4 mln nowych subskrybentów, traci na giełdzie

W pierwszym kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 3,98 mln, podczas gdy prognozowano wzrost o 6 mln. Firma zanotowała rekordowe przychody, zysk i marżę operacyjną. We wtorek wieczorem akcje Netflixa taniały o prawie 9 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix z rekordowym zyskiem i tylko 4 mln nowych subskrybentów, traci na giełdzie
Fot. Pixabay

Na koniec marca Netflix miał 207,64 mln płacących użytkowników, wobec 182,86 mln rok wcześniej i 203,66 mln na koniec grudnia ub.r. W zeszłym kwartale liczba subskrybentów zwiększyła się o 3,98 mln, dużo mniej od prognozowanego przez firmę wzrostu o 6 mln.

Epidemia przysporzyła subskrybentów, ale opóźnia premiery

W liście do akcjonariuszy koncern zwrócił uwagę, że duże wzrosty w ub.r. były związane z ograniczeniami wprowadzonymi po wybuchu epidemii. Równocześnie z tego powodu musiano wstrzymać prace na planach zdjęciowych, przez co w bieżącym półroczu na platformie pojawi się mniej nowych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-traci-najmniej-subskrybentow-a-apple-tv-najwiecej,7170205734131329a ##

- Nadal spodziewamy się silnego drugiego półrocza, z powrotem nowych sezonów naszych niektórych hitów i ekscytującą ramówką filmową - zaznaczyła firma.

Poprzednio przyrost liczby subskrybentów Netflixa był dużo niższy od prognoz w drugim kwartale 2019 roku - platforma spodziewała się wtedy 5 mln nowych płacących użytkowników, a pozyskała tylko 2,7 mln.

Za to w pierwszym, drugim i czwartym kwartale w ub.r. wyniki mocno przewyższyły oczekiwania. W pierwszym kwartale serwis zyskał 15,8 mln subskrybentów przy prognozie wynoszącej 7 mln.

grafika

Największe wzrosty w USA, Kanadzie i Europie

Na wzrost liczby subskrybentów Netflixa w minionym kwartale złożyło się przede wszystkim 1,81 mln nowych użytkowników w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) oraz 1,36 mln w Azji i regionie Pacyfiku. W tym pierwszym platforma ma już 68,51 mln płacących użytkowników, a w drugim - 26,85 mln.

Największym rynkiem dla platformy pozostają USA i Kanada. Liczba subskrybentów w tych krajach zwiększyła się o 0,45 mln do 74,38 mln, natomiast przychody rok do roku poszły w górę z 2,7 do 3,17 mld dolarów, a średnie wpływy od użytkownika - z 13,09 do 14,25 dolara.

W regionie EMEA przychody Netflixa wzrosły z 1,72 do 2,34 mld dolarów, a w przeliczeniu na subskrybenta - z 10,40 do 11,56 dolara.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/stranger-things-najpopularniejszy-serial-vod-stany-zjednoczone,7170208173209729a ##

Łączne wpływy w Ameryce Południowej i Środkowej oraz Azji i Pacyfiku są niższe niż w regionie EMEA, a średni przychód od subskrybenta wynosi poniżej 10 dolarów. We wszystkich regionach oprócz USA i Kanady ten wskaźnik obniżyło umocnienie się dolara wobec lokalnych walut. W Ameryce Południowej i Środkowej przeciętny przychód zmalał o 8 proc. (z 8,05 do 7,39 dolara), ale gdyby nie zmiany kursów walut nastąpiłby wzrost o 5 proc.

grafika

Rekordowe przychody i zysk

Wpływy Netflixa w zeszłym kwartale wyniosły 7,16 mld dolarów, po wzroście o 24 proc. rok do roku. Zysk operacyjny poszedł w górę z 958 mln do 1,96 mld dolarów, marża operacyjna - z 16,6 do 27,4 proc., a zysk netto - z 709 mln do 1,71 mld dolarów. Każdy z tych wskaźników osiągnął rekordową wartość.

Natomiast wolne przepływy pieniężne firmy poszły w górę ze 162 do 692 mln dolarów.

grafika

Najchętniej oglądane filmy i seriale na Netflix

Podczas prezentacji wyników ujawniono hity Netfliksa z ostatnich miesięcy. Na czele stawki znalazł się francuski serial „Lupin”, który zobaczyło 76 mln gospodarstw domowych.  W ostatnim kwartale dobrze przyjęte zostały także „Przeznaczenie: Saga Winx” (57 mln), „Kto zabił Sarę?” (55 mln), „Ginny & Georgia” (52 mln), „Firefly Lane” (49 mln) oraz „Cobra Kai” (45 mln).

Netflix potwierdził także, że serial „Kto zabił Sarę?” stał się najpopularniejszym nieanglojęzycznym tytułem w Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszych czterech tygodni od premiery. Wśród filmów najlepiej radziły sobie „W strefie wojny” (66 mln), „Dzień na tak” (62 mln), „O wszystko zadbam” (56 mln) oraz „Do wszystkich chłopców: Zawsze i na zawsze” (51 mln).

Po zmianie sposobu pomiarów pod uwagę brane są już odtworzenia minimum 2 minut materiału, co zdaniem Netfliksa oznacza, że „wybór był zamierzony”.

Kurs Netflixa 9 proc. w dół

W drugim kwartale br. Netflix spodziewa się wzrostu wpływów o 18,8 proc. do 7,3 mld dolarów, 1,86 mld dolarów zysku operacyjnego i 1,44 mld dolarów zysku netto.

Platforma ma pozyskać netto jedynie 1 mln subskrybentów. Oznacza dalszy spadek dynamiki rok do roku - w ub.r. w każdym kwartale przekraczała 20 proc., w pierwszym kwartale br. miała wartość 13,6 proc., a w drugim kwartale ma wynieść 8,1 proc.

Takie wyniki i prognozy nie zadowoliły akcjonariuszy. We wtorek w handlu posesyjnym kurs Netflixa zmalał o 8,68 proc.

Na koniec sesji wynosił 549,57 dolara, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 243,4 mld dolarów. Akcje firmy rekordowo drogie były w drugiej połowie stycznia, kurs wspiął się wówczas do kwoty 586 dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online