Netflix zyskuje mniej subskrybentów w USA po starcie Disney+ i Apple TV+, „Wiedźmin” popularniejszy od „The Crown”

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix zyskuje mniej subskrybentów w USA po starcie Disney+ i Apple TV+, „Wiedźmin” popularniejszy od „The Crown”
Reed Hastings, fot. materiały prasowe

Na 8,76 mln nowych subskrybentów Netflixa (w ujęciu netto) złożyło się 550 tys. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (z czego 420 tys. w USA), 4,42 mln w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), 2,04 mln w Ameryce Południowej i Środkowej (LATAM) i 1,75 mln w Azji i regionie Pacyfiku (APAC).

Netflix w liście do akcjonariuszy podkreśla, że w regionach EMEA, LATAM i APAC osiągnął najwyższe wzrosty liczby klientów - rok wcześniej wynosiły one odpowiednio 3,98 mln, 1,96 mln i 1,15 mln. W efekcie w tym pierwszym regionie platforma na koniec ub.r. miała 51,78 mln subskrybentów (wobec 37,82 mln rok wcześniej), w drugim - 31,42 mln (na koniec 2018 roku było to 26,08 mln), a w trzecim - 16,23 mln (10,61 mln przed rokiem).

Kwartalne wpływy Netflixa w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie zwiększyły się rok do roku z 1,1 do 1,56 mld dolarów, a średni miesięczny przychód od subskrybenta (ARPU) - z 10,20 do 10,51 dolara. W Ameryce Południowej przychody poszły w górę z 567 do 746 mln dolarów, a ARPU z 7,53 do 8,18 dolara, natomiast w Azji i regionie Pacyfiku wpływy wzrosły z 277 do 418 mln dolarów, a ARPU zmalało z 9,19 do 9,07 dolara.

Mniej nowych subskrybentów w USA wskutek startu Disney+ i Apple TV+

Natomiast w USA i Kanadzie mocno zmalał wzrost liczby subskrybentów Netflixa - z 1,75 mln w czwartym kwartale 2018 roku do 550 tys. w minionym kwartale. W samym USA nastąpił spadek z 1,53 mln do 420 tys.

Netflix tłumaczy, że wynika to z dwóch czynników: podwyżki cennika w USA na początku ub.r. oraz startu konkurencyjnych platform w ostatnim okresie. Na początku listopada ub.r. w 100 krajach, m.in. Polsce, ruszyło Apple TV+, natomiast w połowie listopada Disney+ został udostępniony w USA, Kanadzie i Holandii, Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-wydatki-filmy-seriale-15-mld-dol-w-2019-ponad-17-mld-w-2020-roku-dlaczego-jakie-nowe-seriale-w-2020-roku-na-netflix,7170767211673729a ##

USA i Kanada pozostają zdecydowanymi największymi rynkami działalności Netflixa - kwartalne przychody na nich poszły w górę z 2,16 mld dolarów w czwartym kwartale 2018 roku do 2,67 mld dolarów w zeszłym kwartale, a ARPU wzrosło z 11,28 do 13,22 dolara. Tylko w USA kwartale wpływy zwiększyły się z 1,97 do 2,46 mld dolarów.

Dzięki podwyżce z początku ub.r. ARPU w USA i Kanadzie zwiększyło się o 17 proc., podczas gdy w regionie Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie ten wzrost wyniósł 3 proc. (a 7 proc. bez uwzględnienia zmian kursów walut), w Ameryce Południowej i Środkowej - 9 proc. (18 proc. bez zmian kursów walut), natomiast w Azji i regionie Pacyfiku nastąpił spadek o 1 proc.

grafika

Netflix zyskał 25 mln subskrybentów spoza USA, rekord „Wiedźmina”

W ub.r. liczba subskrybentów Netflixa w USA wzrosła z 58,49 do 61,04 mln użytkowników, a na pozostałych rynkach - z 80,77 do 106,05 mln. W konsekwencji kwartalne przychody w USA zwiększyły się rok do roku z 1,97 do 2,46 mld dolarów, natomiast na pozostałych rynkach - z 2,11 do 2,94 mld dolarów.

Stany Zjednoczone pozostają dla Netflixa dużo zyskowniejszym rynkiem od innych regionów. W USA kwartalny zysk brutto poszedł w górę z 590 do 757 mln dolarów, a marża brutto z 29,6 do 30,8 proc. Na pozostałych rynkach zysk brutto wzrósł z 82 do 328 mln dolarów, a marża brutto z 3,9 do 11,2 proc.

Globalnie platforma zanotowała w zeszłym kwartale wzrost subskrybentów o 8,76 do 167,09 mln. W czwartym kwartale 2018 roku zyskała 8,84 mln. Netflix jest obecnie dostępny w ponad 190 krajach na całym świecie.

Jak tłumaczy Reed Hastings - CEO Netflixa - wzrost w zeszłym kwartale wynika m.in. z premiery nowego sezonu serialu „The Crown” oraz filmów „Irlandczyk” i „Historia małżeńska”. „Irlandczyka” przez siedem dni od udostępnienia obejrzano z 26 mln profili na platformie, natomiast trzeci sezon „The Crown” jak dotąd obejrzano w 73 mln gospodarstw domowych, natomiast w ciągu czterech tygodni od premiery - w 21 mln (to o 40 proc. lepszy wynik niż przy drugim sezonie serialu).

Jeszcze większym hitem okazał się pierwszy sezon „Wiedźmina” udostępniony 20 grudnia. Netflix podał, że przez cztery tygodnie serial obejrzano w 76 mln gospodarstw domowych, co jest rekordowym wynikiem wśród pierwszych sezonów seriali na platformie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-seriale-najpopularniejsze-w-polsce-2019-wiedzmin-hitem,7170777851672705a ##

W komunikacie podano również, że popularność ich serialu zwiększyła sprzedaż książek Sapkowskiego i gier na ich podstawie. Poza tym udało się też stworzyć viralowy hit muzyczny, czyli Toss A Coin To Your Witcher.

Jak podał Netflix „Wiedźmin” był największym hitem platformy, pod warunkiem, że bierze się pod uwagę jedynie seriale. Jeśli chodzi o wszystkie produkcje to film „6 Underground” Michaela Baya w ciągu pierwszych czterech tygodni obejrzano w 83 mln gospodarstw domowych.

Nie wiadomo jednak, ile tak naprawdę osób obejrzało w całości pierwszy sezon „Wiedźmina”, a ile „6 Underground”, gdyż definicja widza - według Netflixa - wygląda następująco:  [ktoś kto] wybrał [tytuł] i oglądał [go] przez co najmniej 2 minuty - wystarczająco długo, aby stwierdzić, że wybór był intencjonalny.

grafika

Netflix spodziewa się 7 mln nowych subskrybentów do marca

W minionym kwartale Netflix zanotował wzrost przychodów rok do roku o 30,6 proc. do 5,47 mld dolarów. Zysk operacyjny firmy wyniósł 459 mln dolarów, a marża operacyjne - 8,4 proc., wobec odpowiednio 216 mln dolarów i 5,2 proc. rok wcześniej. Natomiast zysk netto poszedł w górę ze 134 do 587 mln dolarów. Zysk netto były wyższy od operacyjnego, bo Netflix na pierwsze trzy kwartały ub.r. przeniósł zdecydowaną większość wydatków podatkowych, więc w zeszłym kwartale były one niewielkie.

Pozyskanie w zeszłym kwartale 8,76 mln subskrybentów to wynik znacznie lepszy od prognozy Netflixa zakładającej wzrost o 7 mln. Również w bieżącym kwartale platforma spodziewa się, że pozyska 7 mln klientów.

Netflix na bieżący kwartał prognozuje też 5,73 mld dolarów przychodów, 10,3 mld dolarów zysku operacyjnego i 750 mln dolarów zysku netto.

grafika

Firma Netflix jest notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq. We wtorek na koniec sesji kurs spółki wynosił 338,11 dolara, do daje kapitalizację w wysokości 148,18 mld dolarów.

W ub.r. cena akcji Netflixa mocno zmalała w wakacje - z 381 dolarów na początku lipca do 254 dolarów pod koniec września, po tym jak platforma podała wyniki z drugiego kwartału, w którym liczba jej subskrybentów w USA zmalała o 130 tys.

Potem kurs Netflixa odbił w górę, od połowy grudnia wynosi ponad 300 dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele