Internauci z ponad 100 mln domów korzystają z Netflixa bez subskrypcji. Niebawem dodatkowa opłata

Netflix zapowiedział, że w bieżącym kwartale zacznie wdrażać narzędzia weryfikowania, czy z konta korzystają osoby z jednego gospodarstwa domowego i dodatkowe opłaty dla subskrybentów dzielących się swoim profilem poza domem. Dzięki współdzieleniu kont z platformy korzysta ponad 100 mln gospodarstw domowych bez subskrypcji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu z wynikami finansowymi z zeszłego kwartału Netflix zapowiedział, że w bieżącym kwartale zacznie na szerszą skalę wprowadzać dodatkowe płatności dla subskrybentów za dzielenie się dostępem do konta na platformie z osobami spoza swojego gospodarstwa domowego.

Firma powtórzyła podaną już wcześniej informację, że w efekcie takiego współdzielenia z jej platformy korzysta globalnie ponad 100 mln gospodarstw domowych bez wykupionej subskrypcji. - To podważa naszą długoterminową zdolność do inwestowani i ulepszania Netflixa, a także budowania naszego biznesu - zaznaczono.

Jak Netflix będzie sprawdzał współdzielenie profili

Rok temu Netflix pokazywał niektórym subskrybentom, także w Polsce, komunikat przypominający, że udostępnianie profilu osobom spoza gospodarstwa domowego jest niezgodne z regulaminem platformy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-nielsen-wiedza-o-zachowaniach-widzow,7169717617120897a ##

Jesienią platforma wprowadziła opcję przeniesienia profilu, w ramach której osoby korzystające równolegle z jednego konta mogą przenieść profil - w tym osobiste rekomendacje, historię oglądania, Moją listę, zapisane stany gry i inne ustawienia - do własnego konta.

Z drugiej strony w połowie ub.r. Netflix wdrożył testowo w Argentynie, Salwadorze, Gwatemali, Hondurasie i Republice Dominikany opcję dla subskrybentów, którzy dzielą się dostępem do profili na platformie z osobami spoza ich gospodarstw domowych. Tacy klienci muszą dopłacać 2,99 dolarów miesięcznie.

W grudniu „New York Times” informował nieoficjalnie, że podobna opcja na początku 2023 roku może pojawić się w USA. W sprawozdaniu Netflix nie podał żadnych informacji, kiedy konkretnie i w których krajach zostanie wprowadzona w bieżącym kwartale.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-disney-prime-video-piractwo-udostepnianie-hasel-serwisy-streamingowe-konsekwencje-urzad-wlasnosci-intelektualnej,7169727175813249a ##

Firma zapewniła natomiast, że mimo narzędzi do weryfikowania współdzielenia profili wszyscy subskrybenci będą mogli dalej korzystać z platformy na urządzeniach mobilnych w czasie podróży, a także na telewizorach. „New York Times” zwracał niedawno uwagę, że korzystanie z platformy w różnych miejscach na smartfonach i tabletach jest szczególnie popularne w Indiach.

Na początku stycznia Netflix szczegółowe zasady korzystania z platformy w ramach jednego gospodarstwa domowego ogłosił także w Polsce. Zapowiedział, że w celu weryfikacji będzie wysyłał właścicielom profili czterocyfrowe kody, e-mailem lub SMS-owo, które będzie trzeba wpisać na urządzeni, na którym korzysta się z platformy.

Na krótko może zmaleć oglądalność Netflixa

Menedżerowie Netflixa zdają sobie sprawę, że nie od razu wszyscy subskrybenci współdzielący profile poza swoimi domami zdecydują się na dodatkowe opłaty ani użytkownicy korzystający z takiego współdzielenie nie wykupią własnej subskrypcji.

W sprawozdaniu zaznaczono, że w okresie przejściowym część „pożyczających” dostęp od subskrybentów przestanie korzystać z platformy, co może negatywnie wpłynąć na jej oglądalność mierzoną przez zewnętrzne firmy takie jak Nielsen czy The Gauge.

- Jednak wierzymy, że schemat będzie podobny do tego, co obserwowaliśmy w Ameryce Łacińskiej: zaangażowanie użytkowników z czasem będzie rosło, wraz z tym jak będziemy oferować kolejne świetne elementy oferty programowej, a pożyczający będą rejestrować własne profile - podkreślono.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-opinie-netflix,7169717876000897a ##

Netflix w sprawozdaniach przestał właśnie podawać prognozy co do wzrostu liczby subskrybentów w najbliższym kwartale. Uzasadnił, że kluczowym wskaźnikiem są dla niego przychody, na które wpłyną wprowadzane właśnie dodatkowe opłaty za współdzielenie profili i z emisji reklam w ramach nowego pakietu.

Subskrybenci nie przechodzą z droższych do tańszego pakietu z reklamami

Pakiet z reklamami, kosztujący znacznie mniej niż te bez reklam, został wprowadzony w listopadzie ub.r. w 12 krajach, m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii.

W grudniu serwis marketingowy Digiday, w oparciu o informacje z agencji mediowych, podał, że widownia w ramach nowego pakietu jest o ok. 20 proc. niższa od założeń. Platforma zawarła umowy, na mocy których na koniec każdego kwartału ma zwracać im - za pośrednictwem agencji mediowych - pieniądze za niezrealizowane emisje reklam.

Jednak Netflix podkreśla, że jest zadowolony z wyników pakietu z reklamami, zwracając uwagę, że wdrożył go jedynie po sześciu miesiącach przygotowań. - Chociaż to nadal początkowe dni dla pakietu reklamowego i mamy dużo do zrobienia (zwłaszcza lepsze targetowanie i pomiar), jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych postępów we wszystkich wymiarach: doświadczeń użytkowników, wartości dla reklamodawców i rosnącego wkładu do naszego biznesu - wyliczono w sprawozdaniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-filmy-seriale-netflix-ogladane-w-tym-roku-top-10-ranking,7169719484114561a ##

Dodano, że zaangażowanie użytkowników jest wyższe od oczekiwań, a z nowego pakietu korzystają nowi internauci na platformie. - Tak jak się spodziewaliśmy, zauważyliśmy bardzo mało subskrybentów przełączających się do nowego pakietu z innych - zaznaczono.

Netflix liczy, że długoterminowo pakiet z reklamami będzie znaczącym źródłem przychodów i nowych subskrybentów, a także podwyższy zysk firmy. Przy czym wpływy na wyniki w 2023 roku określono jako skromny, podkreślając, że rozwój oferty reklamowej wymaga dużo czasu.

Greg Peters, który zastąpił właśnie Reeda Hastingsa na stanowisku jednego z szefów Netflixa stwierdził nawet, że firma bierze pod uwagę oferowanie darmowego pakietu z reklamami. - Jesteśmy otwarci na różne modele biznesowe - podkreślil.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polscy-internauci-dluzej-netflix-hbo-max-bez-jednej-trzeciej-uzytkownikow-top10-vod-w-polsce,7169720242763905a ##

W czwartym kwartale ub.r. Netflix zanotował wzrost przychodów wyhamował o 1,9 proc. do 7,85 mld dolarów i spadek zysku netto z 607 do 55 mln dolarów. Firma spodziewa się, że w bieżącym kwartale jej wpływy zwiększą się o 3,9 mln zł, a zysk netto sięgnie 1,27 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"