Netflix ostro negocjuje z potencjalnymi reklamodawcami

Reklamodawcy w USA mogą czuć się rozczarowani ofertę Netfliksa, przygotowującego się do debiutu wersji z reklamami. Powodem są pieniądze.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Netflix ostro negocjuje z potencjalnymi reklamodawcami

Na początku września "Wall Street Journal" napisał, że największy gracz na rynku streamingu na świcie przyspiesza wprowadzenie tańszego pakietu z reklamami, aby wyprzedzić podobny ruch konkurencyjnego Disney+ (zaplanowany na grudzień). Netflix chce, by plany abonamentowe z reklamami były w jego ofercie już od listopada teg roku a nie od 2023r.

Według „Wall Street Journal” Netflix podczas spotkania z reklamodawcami podał wstępne stawki za reklamę - 65 dolarów za dotarcie do tysiąca widzów (CPM). To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych. Hulu i Amazon Prime Video - za ten sam CPM chcą od 20 do 30 dolarów, HBO Max - od 40 do 49 dolarów, a Peacock od 38 do 44 dolarów (dane za amerykańskim Business Insider).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-gry-mobilne-oferta-ubisoft-valiant-hearts-mighty-quest-assassin-s-creed ##

Netflix negocjuje z reklamodawcami

Jak jednak ujawnia Variety, Netflix w zamian za wygórowaną cenę nie przekazuje reklamodawcom wielu informacji o widowni. Inną przeszkodą ma być podobno tradycyjny model reklamowy - targetowanie i indywidualne lokowanie produktów, czołowy streamer ma stawiać na sety reklamowe przed i w trakcie emisji danego programu czy serialu. To także ma budzić sceptycyzm potencjalnych reklamodawców. Część z nich ma nawet przyjmować taktykę na przeczekanie, licząc na złagodzenie warunków Nefliksa.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biuro-netflix-polska-warszawa-europa-praca-warunki ##

Netflix na reklamach zarobi miliardy

Tylko w krajach Europy Zachodniej Netflix do 2027 roku wygeneruje roczne przychody w wysokości 1,9 mld dol. z reklam. Z prognozy Ampere Analysis wynika, że to więcej niż w Stanach Zjednoczonych i prawie tyle samo co w całej Ameryce Północnej. Analitycy przewidują, że wprowadzanie taniego pakietu z reklamami przyniesie największej platformie streamingowej świata dodatkowe 841 mln dolarów w Europie Zachodniej i 1 mld dol. w Ameryce Północnej.

Na całym świecie Netflix zarobi 5,5 mld dol. rocznie z reklam do 2027 roku, a opłaty subskrypcyjne w tańszej opcji wzrosną do 8,5 mld dol. rocznie. Uruchomienie tańszego pakietu sprawi, że Netflix zarobi 2,2 mld dol. więcej do 2027 roku niż w przypadku modelu wyłącznie subskrypcyjnego, napędzanego wzrostem ARPU w połączeniu ze skromnym wzrostem ogólnej bazy subskrybentów. Ampere szacuje, że łączna liczba klientów będzie o 3,2 proc. wyższa niż bez wprowadzenia pakietu reklamowego.

8 grudnia br. w USA zadebiutować ma tańsza wersja Disney+ z reklamami. Będzie kosztowała 7,99 dolarów miesięcznie, co jest obecną stawką za pakiet bez reklam (zdrożeje ona do 10,99 dolarów). Na początku reklamy mają nie zajmować dłużej niż 4 minuty na godzinę. Zabraknie spotów politycznych i promujących alkohole. W przyszłym roku pakiet z reklamami Disney+ ma pojawić się także na innych rynkach. Nie wiadomo czy z takiej opcji będą mogli skorzystać polscy subskrybenci platformy. HBO Max, który oferuje tańszy pakiet w USA, na taki krok nad Wisłą, na razie się nie zdecydował. Niedawno pisaliśmy, że w USA na opcję z reklamami, zdecydowało się tylko 12 proc. użytkowników HBO Max.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"