Netflix planuje wysyp oferty koreańskich filmów i seriali

Platforma Netflix zapowiada wiele koreańskich nowości w swojej ofercie na najbliższy rok. Impulsem do dalszej produkcji jest sukces „Squid Game” i serialu „Chwała”.

mm
mm
Udostępnij artykuł:
Netflix planuje wysyp oferty koreańskich filmów i seriali
„Chwała”, Netflix

Netflix ogłosił największą w historii ofertę oryginalnych koreańskich filmów i seriali, która ma zadebiutować w 2023 roku.

Nowe filmy i seriale zagoszczą na Netfliksie w związku ze wzrostem popularności koreańskich produkcji w ubiegłym roku.

Dotyczy to m.in. serialu „Chwała”, którego kontynuacja planowana jest na marzec tego roku.

Część pierwsza serialu była najczęściej oglądanym nieanglojęzycznym serialem w pierwszym tygodniu 2022 roku, osiągając 82,48 milion godzin oglądania. Inne powracające tytuły, to „Sweet Home”, czyli trzymający w napięciu thriller śledzący grupę sąsiadów walczących o przetrwanie, gdy ludzie wokół nich zamieniają się w potwory, oraz dramat zatytułowany „D.P.”, opowiadający historię koreańskiej policji próbującej złapać dezerterów.

Rozmaitości gatunkowe

Koreańskie nowości to także romanse (np. „A Time Called You, Doona!”), dramaty obyczajowo-społeczne i thrillery („Ogary”, „Dziewczyna w masce”), dramaty („Daily Dose of Sunshine”, „The Good Bad Mother”) i produkcje postapokaliptyczne („Żegnaj Ziemio”).

„W ciągu ostatniego roku koreańskie seriale i filmy regularnie pojawiały się na naszej liście Global Top 10 w ponad 90 krajach, a trzy z najczęściej oglądanych programów Netfliksa w historii pochodzą z Korei” - powiedział wiceprezes ds. treści (Korea) Don Kang w oświadczeniu na temat nowych produkcji platformy.

„W tym roku przesuwamy granice jeszcze dalej, opowiadając historie i sposób, w jaki je opowiadamy. Dzięki tej ofercie koreańskich tytułów Netflix nadal będzie najlepszym miejscem dla fascynujących, różnorodnych i wartych obejrzenia koreańskich opowiadań”.

Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów

Na koniec września ub.r. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym, jak w pierwszym kwartale ub.r. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale ub.r. Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna — z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto — z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu ub.r. Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii