Netflix stracił subskrybentów przez politykę i likwidację pakietu

Netflix odnotował gwałtowny wzrost liczby anulowań subskrypcji w Stanach Zjednoczonych po tym jak prezes platformy wsparł ubiegającą się o prezydenturę Kamalę Harris i zlikwidowano plan podstawowy. Bloomberg podał, powołując się na dane firmy Antenna, że w lipcu wskaźnik rezygnacji z serwisu w USA wyniósł 2,8 proc.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Netflix stracił subskrybentów przez politykę i likwidację pakietu

Gigant streamingowy ma najniższy churn, czyli wskaźnik odejść abonentów w branży streamingowej. Tymczasem w lipcu liczba anulowań subskrypcji miała wzrosnąć trzykrotnie kilka dni po tym, jak współzałożyciel Netfliksa i jego prezes, Reed Hastings, poparł Kamalę Harris w wyborach prezydenckich i przekazał 7 mln dol. na jej kampanię. Zwolennicy kandydata Republikanów Donalda Trumpa zachęcali do bojkotu platformy. Publikowali zdjęcia z informacją o rezygnacji z subskrypcji i hashtagiem #CancelNetflix.

Co zaważyło na odejściach?

26 lipca, czyli trzy dni po ujawnieniu wsparcia dla kandydatki Demokratów na prezydenta, Netflix miał według Bloomberga, odnotować najgorszy dzień w roku pod względem rezygnacji z subskrypcji. Firma nie skomentowała doniesień mediów. Kilka dni po gwałtowanym wzrośnie anulowań w USA, sytuacja miała wrócić do normy. Bojkot rzutował negatywnie na platformę przez pięć dni.

Wiele amerykańskich firm związanych z rynkiem medialnym wspiera Demokratów. To m.in. Microsoft, Google, Amazon, Disney, Facebook czy Comcast.  Wpływ na ogólny lipcowy wynik platformy w Stanach Zjednoczonych miała też decyzja o likwidacji planu podstawowego bez reklam dla dotychczasowych subskrybentów. Wcześniej pakiet usunięto dla nowych i powracających abonentów. - 13 lipca będzie ostatnim dniem, kiedy będziesz mógł oglądać Netfliksa. Wybierz nowy plan, aby dalej korzystać z usługi. Twój plan Podstawowy nie będzie już dostępny w ofercie, ale możesz zmienić go na inny. Ceny pakietów zaczynają się od 5,99 dol. - informowała klientów platforma. Klienci mogli zrezygnować z subskrypcji lub zmienić pakiet. 

Mimo chwilowych problemów w USA, Netflix globalnie przede wszystkim zyskuje dodatkowych abonentów. Na koniec czerwca br. z platformy korzystało 277,65 mln klientów, o 39,26 mln (16,5 proc.) więcej niż przed rokiem. Tylko w II kwartale ich liczba zwiększyła się o 8,05 mln.

Niedawno platforma podniosła ceny w Polsce. Pakiet podstawowy kosztuje 33 zł miesięcznie (zamiast 29 zł), standardowy 49 zł (wcześniej 43 zł), a premium 67 zł (do tej pory 60 zł). Z 9,99 zł do 13 zł zdrożała natomiast opłata za dostęp dla użytkownika spoza gospodarstwa domowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"