Netflix już z 7 mln polskich użytkowników, Prime Video z 1,1 mln. W górę także Player i HBO GO

W styczniu przeglądarkowa wersja Netflixa osiągnęła rekordową liczbę polskich użytkowników - 6,94 mln, dużo zyskały też inne globalne serwisy: HBO GO i Prime Video. Wśród polskich witryn CDA Premium nieznacznie wyprzedza Playera i TVP VOD.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. przeglądarkową odsłonę Netflixa odwiedziło 6,94 mln polskich użytkowników, czyli 23,88 proc. wszystkich internautów w Polsce.

Serwis miał ponad 3 mln użytkowników przewagi nad zajmującymi kolejne pozycje CDA Premium oraz Playerem (TVN Grupa Discovery). Pierwsza z tych witryn zanotowała 3,87 mln odwiedzających i 13,31 proc. zasięgu, a druga - 3,85 mln odwiedzających i 13,25 proc. zasięgu.

Kolejny rekord Netfixa w Polsce

W ostatnich miesiącach Netflix kilka razy śrubował swoje rekordowe wyniki w Polsce. W listopadzie ub.r. jego przeglądarkowa wersja miała 5,98 mln użytkowników, a w grudniu - 6,07 mln. Natomiast w czasie lockdownu związanego z pierwszą falą epidemii serwis zanotował 5,38 mln internautów i 18,8 proc. zasięgu w marcu, a 5,68 mln użytkowników i 20,1 proc. zasięgu w kwietniu (według ówczesnego badania Gemius/PBI).

Nie wiadomo, ilu z polskich odwiedzających to subskrybenci Netflixa, ponieważ serwis nie podaje takich danych dla poszczególnych rynków. Firma Comapritech szacowała, że na koniec pierwszego kwartału ub.r. platforma miała 879 tys. subskrybentów w naszym kraju i osiągnęła 27,4 mln dolarów kwartalnych wpływów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-i-rasp-przed-facebookiem-se-pl-wyprzedzil-gazeta-pl-i-radiozet-pl-mediapanel-ze-stycznia,7170386314397825a ##

Globalnie Netflix ma za sobą rekordowy rok. W czwartym kwartale liczba płacących użytkowników wzrosła o 8,5 mln do 203,66 mln, natomiast roczne przychody poszły w górę z 20,15 do 25 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 do 2,76 mld dolarów.

W dziesiątce najpopularniejszych serwisów VoD są jeszcze dwie globalne platformy. HBOGO.pl w zeszłym miesiącu zanotował 2,86 mln użytkowników i 9,83 proc. zasięgu, a należący do Amazona Primevideo.com - 1,15 mln odwiedzających i 3,97 proc. zasięgu.

Player przed TVP VOD i vod.pl

Właściciel CDA Premium jako podmiot notowany na giełdzie jedyny z polskich wydawców podaje regularnie statystyki dotyczące subskrybentów. Na koniec września ub.r. było ich 285 tys., o 53,3 tys. więcej niż na koniec 2019 roku.

Z kolei ówczesny prezes TVN Piotr Korycki pod koniec sierpnia ub.r. informował, że Player.pl ma 375 tys. użytkowników. W grudniu w serwisie pojawiły się treści z globalnej platformy Discovery+, a miesięczne ceny płatnych pakietów podwyższono o 5 zł.

Player wyprzedza serwisy VoD pozostałych dwóch głównych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 2,74 mln użytkowników i 9,44 proc. zasięgu, Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) - 1,23 mln internautów i 4,22 proc. zasięgu.

Niewiele niższe wyniki od Ipli miał uruchomiony wiosną ub.r. Canalplus.com - 1,18 mln odwiedzających i 4,08 proc. zasięgu. W grudniu w jego ofercie pojawiło się sześć nowych kanałów, w tym cztery nadawane przez TVP.

Sekcję VoD portalu WP.pl odwiedziło 2,73 mln internautów, co dało 9,39 proc. zasięgu, natomiast vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) miał 1,88 mln użytkowników i 6,48 proc. zasięgu.

grafika

W porównaniu z grudniem ub.r. (badanie Mediapanel jest realizowane od jesieni ub.r., więc nie można porównywać wyników rok do roku) przeglądarkowy Netflix zyskał 872,8 tys. internautów (to 14,4 proc. w górę).

Na Playerze liczba użytkowników zwiększyła się o 360,3 tys. (10,3 proc.), na HBOGO.pl - o 175 tys. (6,5 proc.), a w sekcji VoD WP.pl - o 141,9 tys. (5,5 proc.).

Prime Video ze wzrostem o 47 proc.

Procentowo zdecydowanie najwięcej zyskał Prime Video - liczba jego polskich użytkowników zwiększyła się z 787,7 tys. do 1,15 mln, czyli o 47 proc.

CDA Premium zanotowało wzrost o 59 tys. odwiedzających (1,5 proc.), a vod.pl - o 47,3 tys. (2,6 proc.).

Za to na Canalplus.com liczba użytkowników zmalała o 256,6 tys. (czyli 17,8 proc.), a na Ipla.tv - o 57,7 tys. (4,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące